فرزاد افضلی در گفتگو با تابناک:
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: تولیدات آبزیان در سال ٩٨ در گونه‌های مختلف سردابی، گرمابی و مقدار محدود خاویار و میگو ٢١۵١٠ تن بود و امیدواریم در سال ٩٩ به ٢۴ هزار تن افزایش یابد.
کد خبر: ۹۱۱۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 24 October 2020

فرزاد افضلی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: مراکز حد واسط بچه ماهی در استان، بچه ماهیان بسیار کوچک یک گرمی و ۲ گرمی را به وزن رسانده و به پرورش دهندگان می‌فروشند.


وی افزود: این مراکز در کرند و گوران دالاهو با ظرفیت ۲ میلیون قطعه‌ای و در پاوه و تعدادی شهر‌های مختلف با تعداد ظرفیت کمتر نیز وجود دارد، اما نیمی از نیاز استان را از استان‌های دیگر تامین میکنیم. در نهایت سی میلیون قطعه بچه ماهی قزل الا مورد نیاز استان می‌باشند که ۱۵ میلیون قطعه را در استان تامین نموده و ۱۵ میلیون قطعه را از استان‌های دیگر وارد میکنیم.


مدیر کل شیلات استان کرمانشاه تصریح کرد: باید دو مرکز تکثیر بچه ماهی سردابی ۷ میلیون قطعه‌ای در منطقه اورامانات و منطقه دالاهو احداث و راه اندازی کرد که مطالعه و طرح توجیهی برای مرکز تکثیر داریان پاوه تهیه و ارائه گردیده است. با این عمل ارزشمند از واردات بچه ماهی با مشکلات متعدد کاسته میگردد.


این مسئول ادامه داد: مرکز تکثیر و پرورش بچه ماهیان گرمابی ۵ میلیون قطعه‌ای در مجتمع شهدای قصرشیرین مورد نیاز مبرم بوده و ظرفیت کاملا مناسبی وجود دارد تا راه اندازی گردد. این‌ها طرح‌های ارزشمندی هستند که سرمایه گذاران باید در این زمینه فعالیت و احداث نمایند تا استان را از وابستگی رها سازند.


وی با بیان اینکه تولیدات آبزیان در سال ۹۸ در گونه‌های مختلف سردابی، گرمابی و مقدار محدود خاویار و میگو جمعا به ۲۱۵۱۰ تن رسید، ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدواریم در سال ۹۹ تولید شیلات را به ٢۴ هزار تن برسانیم.


افضلی تاکید کرد: در مرکز تحقیقی ترویجی ایستگاه تکثیر و پرورش میگو آب شیرین قصرشیرین ظرفیت تکثیر دو میلیون قطعه پست لارو میگو وجود دارد و سالانه یک میلیون در حال تکثیر و رهاسازی در مزارع می‌باشند و همچنین سالانه حدودا ۲۰ تا ۳۰ تن میگو در استان تولید میشود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار