فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: سرآغاز حرکت‌های انقلابی و مردمی در سال ۵۶ و ۵۷، دانش آموزانی بود که نسلی مطالبه‌گر، پرسشگر و انقلابی بودند و در این موضوع دانش آموزان همدانی هم نقش موثری داشتند.
کد خبر: ۹۱۲۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱ 30 October 2020
فرمانده ناحیه همدان از اجرای متفاوت برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی امسال با رویکردی متفاوت و با محوریت فضای مجازی برگزار خواهد شد.

به گزارش تابناک همدان، سرهنگ پاسدار علی بقایی فرمانده سپاه ناحیه همدان در گفتگو با خبرنگار. ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۳۶ هزار شهید دانش آموز بویژه شهید حسین فهمیده؛ گفت: سرآغاز حرکت‌های انقلابی و مردمی در سال ۵۶ و ۵۷، دانش آموزانی بود که نسلی مطالبه‌گر، پرسشگر و انقلابی بودند.

وی ادامه داد: در این موضوع دانش آموزان همدانی هم نقش موثری داشتند. قیام دانش آموزان همدان در ۳۰ مهر ۵۷ آغازگر حرکت دانش آموزان در ۱۳ آبان ۵۷ بود. بعد از قیام دانش آموزان در ۳۰ مهر ۵۷ حرکت‌های دانش آموزان در ۵ آبان ۵۷ شهرستان کبودراهنگ آغاز می‌شود، همین قیام باعث بروز واکنش مراجع، در رأس آن‌ها امام خمینی (ره) شده، که با بازتاب گسترده رسانه‌ای در داخل و خارج از کشور همراه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: وقایع دیگری که در این روز به وقوع پیوسته، به خون غلتیدن ۵۶ دانش آموز در سال ۵۶ مقابل دانشگاه تهران، تبعید حضرت امام به ترکیه در سال ۴۲ و از همه مهمتر تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ توسط دانش آموزان و دانشجویان پیرو خط امام بوده که به همین مناسبت این ایام را هفته بسیج دانش آموزی و ۱۳ آبان را روز استکبار ستیزی نامگذاری کرده اند، تا نسل جدید بداند که چه خباثت‌هایی آمریکایی‌ها علیه ایران انجام داده و چه رشادت‌هایی دانش آموزان بسیجی از خود برجای گذاشته اند. 

وی افزود: دانش آموز انقلابی همیشه می‌تواند محور باشد و در جامعه تاثیر گذار؛ دانش آموزان جهادی که در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی، مطالبه گری و.. با عناوین مختلف فعالیت می‌کنند همین‌ها ادامه دهنده شهدای دانش آموز هستند و تاثیر گذارند در جامعه و محوریت خود را با کار‌هایی که انجام می‌دهند به اثبات می‌رسانند و طبق بیانیه گام دوم انقلاب این چیزی است که خواسته مقام معظم رهبری بوده و دانش آموزان عزیز ما باید با قوت این راه را ادامه دهند.

وی ادامه داد: ما نسل ظهوریم و نسل ظهور با نشاط و هدفمند است و این چیزی است که دشمن چشم دیدن آن را ندارد و با تبلیغات گسترده خود بذر ناامیدی و بی ایمانی را در دل جوان و نوجوان می‌پاشد، پس وظیفه دانش آموزان بسیجی ماست که با قوت مقابل این توطئه‌ها بایستند. 

علی بقایی گفت: برنامه‌های امسال با رویکردی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته و با شعار ((دانش آموز انقلابی، مقاومت و استکبار ستیزی)) و با محوریت فضای مجازی اجرا خواهد شد که اهم موضوعات راه اندازی کمپین‌های مختلف از جمله آمریکا باید از منطقه برود و مرگ بر آمریکا و.. برگزاری یادواره‌های شهدای مجازی بصورت لایو، تقدیر از کادر درمانی زحمتکش توسط گروه‌های دانش آموزی، برگزاری مسابقه کاریکاتور از چهره منحوس آمریکا و.. خواهد بود.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار