نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: عدالت محوری از موضوعات مورد تاکید اسلام و پیامبراکرم (ص) است و در حقیق اخلاق و عدالت جوهره اسلام است.
کد خبر: ۹۱۳۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵ 30 October 2020

 


به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک با بیان اینکه برای اقامه عدالت باید مجاهدت و مبارزه با فساد در بخش‌های مختلف صورت گیرد افزود: اگر مبارزه با فساد مورد توجه نباشد، اخلاق و عدالت هم محقق نمی‌شود.
وی با بیان اینکه وحدت ستون فقرات امت اسلام است یادآورشد: تقویت این مهم در بین مسلمانان، توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌سازد.
وی بابیان اینکه هفته وحدت، هفته کرامت و عظمت امت اسلامی است افزود: درصورتی که جمعیت حدود ۲میلیاردی مسلمان روز به روز بر وحدت خود اضافه کنند، دشمنان نمی‌توانند هیچ توطئه‌ای را برعلیه آنها بکار ببرند.
امام جمعه اراک با بیان اینکه غربی‌ها همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند و از این راه به خواسته‌های شوم خود برسند گفت: امت اسلامی باید بیش از هر زمان هوشیار باشند.
وی با بیان اینکه هفته وحدت بهترین فرصت برای تقویت عهد و پیمان با پیامبر (ص) و امام صادق (ع) است افزود: دشمنان اسلام سیاه‌ترین کارنامه در توطئه‌افکنی برعلیه جمهوری اسلامی را داشته‌اند اما ملت ایران اسلامی همیشه بیدار و هوشیار است و این کشور به برکت اسلام و انقلاب روبه روز قدرتمندتر شده است.
وی با بیان اینکه دین اسلام زمینه دفاع از سایر ادیان را فراهم کرد و به آنها آبرو داد یادآورشد: همه ادیان باید قدر اسلام و پیامبر (ص) خوبی‌ها را بدانند نه اینکه به ساحت مقدس این شخصیت بزرگ توهین کنند.
آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) تاکید ویژه بر اخلاق در زمینه‌های مختلف داشتند گفت: آنچه امروز بشریت از آن رنج می‌برد، نبود اخلاق واقعی است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه مردم باید به همان اندازه که امروز نسبت به بیماری کرونا حساس هستند نسبت به آلودگی‌های اخلاقی نیز حساس باشند اظهار داشت: بیماری منحوس کرونا در شرایط حساسی است و همه باید نسبت به این بیماری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حساس باشند و بر اساس نظر متخصصان امر و پیش‌بینی‌های صورت گرفته اوج این بیماری در آذرماه است و نیاز است تدابیر پیشگیرانه اندیشیده شود.
وی با بیان اینکه برگزاری هرنوع نشست غیرضروری باید در استان مرکزی حذف شود گفت: نشست‌های ضروری هم با حداقل نفرات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.
امام جمعه اراک با بیان اینکه پیشگیری عامل مهم در مقابله با شیوع این بیماری است ادامه داد: همه باید دست به دست هم دهند تا ضایعات این بیماری به حداقل برسد.
وی با بیان اینکه استان مرکزی در زمینه تهیه بسته‌های کمک مومنانه تاکنون خوش درخشیده و ۲۰۰ هزار بسته تهیه کرده است گفت: باید با همت همه مردم، خیران و بسیج، روحانیت و اقشار مختلف ۱۰۰ هزار بسته معیشتی دیگر برای محرومان و آسیب‌دیدگان از وضعیت کرونا تهیه شود.
آیت‌الله دری نجف آبادی با اشاره به آسمانی شدن امیر «قاسم جلیلوند» فرمانده پدافند هوایی استان مرکزی،فوت ایشان را به بازماندگان، ارتش، سپاه، نیروهای مسلح و مردم استان مرکزی و قزوین تسلیت گفت.
وی اضافه کرد: کادر درمانی شهرستان اراک تلاش‌های زیادی برای نجات جان این فرمانده خدوم از شر بیماری منحوس کرونا انجام دادند اما نتیجه نداد و او به دیار حق شتافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار