عضو جامعه مدرسین:
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان اینکه آیت‌الله مصباح یزدی یکی از شخصیت‌های بارز علمی، از سرمایه‌ها، ذخایر و ارکان علمی حوزه علمیه قم بودند، گفت: یکی از ویژگی‌های خاص ایشان مقابله با التقاط و اسلام‌شناسی‌های ادعایی است.
کد خبر: ۹۲۹۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۸ 04 January 2021

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی در ابتدای درس خارج اصول که امروز برگزار شد، اظهار داشت:  یکی از ویژگی‌های خاص آیت‌الله مصباح یزدی مقابله با التقاط و اسلام‌شناسی‌های ادعایی است.

وی افزود: یادم هست در همان اوایل انقلاب ایشان جلساتی را داشتند و با افرادی که مدعی اسلام‌شناسی بودند و اسلام‌شناسی را با انتشار کتاب در دانشگاه‌ها ترویج می‌کردند، درحالی‌که بسیاری از مبانی آن‌ها مطابق با واقع نبود ایشان با چه حساسیتی و با چه غیرت و جدّیتی با این افکار مقابله می‌کرد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب و بعد از ارتحال امام خمینی(ره) نیز آیت‌الله مصباح در مقابله با افکاری که با متن اصلی دین سازگاری نداشت، خیلی محکم و مقاوم حضور داشت و این ویژگی هم بسیار مهم است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: دفاع از انقلاب و حمایت از رهبر معظم انقلاب ازجمله ویژگی‌های آیت‌الله مصباح یزدی بود، یکی از شخصیت‌هایی که حضور جدی در حمایت از ولایت‌فقیه داشت این شخصیت بزرگوار بود.

فاضل لنکرانی بابیان اینکه آیت‌الله مصباح یزدی یکی از شخصیت‌های بارز علمی، از سرمایه‌ها، ذخایر و ارکان علمی حوزه علمیه قم بودند، تصریح کرد: در این ایام برای حوزه علمیه قم دو حادثه ناگوار اتفاق افتاد، یکی ارتحال مرحوم آیت‌الله یزدی و دوم ارتحال مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی است، ضایعه ارتحال این دو شخصیت علمی و انقلابی حوزه علمیه را به رهبری معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید و همه حوزویان تسلیت می‌‌گوییم.

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله مصباح یزدی مباحث فلسفی را بسیار متبحرانه و عالمانه دریافت کرده بود و درس‌های او پختگی خاصی در مباحث فلسفی به انسان ارائه می‌داد، این عالم ربانی فقط به فکر تربیت و تقویت علمی خودش نبود بلکه دنبال این بود که تحول و مسیر جدیدی مطابق با نیازهای زمان برای حوزه باز کند که این نکته بسیار مهمی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار