مانور لحظه ای " ساعت صفر" امروز چهارشنبه از سوی جمعیت هلال احمر گیلان در روستای کماکل بخش مرکزی شهرستان رشت برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۲۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴ 13 January 2021

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مانور مقابله با بحران سیل و آبگرفتگی با استفاده از ظرفیت خانه هلال روستایی و نیروهای محلی در روستای کماکل بخش مرکزی شهرستان رشت برگزار شد.

سیاوش غلامی اظهار داشت: این مانور فرضی که در پی تماس و اعلام وضعیت بحران سیل و آبگرفتگی در روستای مورد نظر انجام شد، عوامل امدادی جمعیت هلال احمر از شعب رشت و انزلی به محل اعزام شدند.

وی خاطر نشان کرد: در اجرای این مانور تا زمان ورود نیروهای امدادی و پشتیبانی، نیروهای خانه هلال روستای کماکل با برپایی چادرهای امداد و فراهم کردن وسایل مورد نیاز زیستی و معیشتی مردم در موقعیت بحران فرضی شرایط پایداری را در کمک رسانی به مردم آسیب دیده برقرار کردند.

وی بیان داشت: طی هفته گذشته از سوی ریاست جمعیت هلال احمر کشور به جهت حفظ آمادگی نیروها و تشخیص نقاط قوت و ضعف نیروهای امدادی دستوری صادر شد که حداکثر طی دو هفته همه استان ها مانور" ساعت صفر" را برگزار کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به مخاطرات طبیعی تهدید کننده گیلان افزود: در فصل پاییز و زمستان یکی از شایع ترین حوادثی که در استان رخ می دهد حادثه سیل و سیلاب است بنابراین امروز نسبت به برگزاری مانوری با عنوان مقابله با سیل و آبگرفتگی اقدام شد.

وی با اشاره به ظرفیت خانه های هلال در مخاطرات افزود: جمعیت هلال احمر استان گیلان در کشور در فعالیت خانه های هلال به لحاظ کمی و کیفی رتبه نخست کشور را دارد.

۴۲۵ خانه هلال در استان گیلان فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار