معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه نظارت‌ها بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان بیشتر می‌شود، گفت: وضعیت موجود نباید موجب عادی انگاری در جامعه شده و رعایت بهداشت کاهش یابد.
کد خبر: ۹۳۳۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸ 21 January 2021

به گزارش تابناک تبریز، علیار راستگو روز پنج‌شنبه در کمیته نظارت ستاد استانی مقابله با کرونا، اظهار داشت: در فضای اقتصادی موجود به دنبال این نیستیم که کسب و کار مردم با مشکل مواجه شود ولی سلامت مردم در اولویت قرار دارد و باید دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در صنوف مختلف رعایت شود.

وی در خصوص واحدهای صنفی متخلف که پلمب شده اند، نیز گفت: ضروری است از فعالیت واحدهایی که به تذکرات عمل نمی کنند و واحدهایی که دارای پروانه فعالیت نیستند جلوگیری شود.

راستگو در خصوص فعالیت رستوران ها و کافی شاپ ها نیز اظهار داشت: در شرایط زرد، نارنجی و آبی این اماکن با ۵۰ درصد ظرفیت و رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی می توانند فعالیت کنند ولی گاهی گزارش‌هایی دریافت می شود که برخی واحدها با ظرفیت یک و نیم برابری خود فعالیت می‌کنند که باید با این واحدها برخورد شود.

وی همچنین با اشاره به فعالیت مدارس گفت: در روستاهایی که زیر ۱۰ دانش آموز دارند مدارس با رعایت موارد بهداشتی به صورت حضوری برگزار می شوند و در شهرها نیز دانش آموزان پایه های اول و دوم به صورت اختیاری می توانند در مدارس حاضر شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در آستانه دهه مبارک فجر قرار داریم، اظهار کرد: باید فضای انقلابی در ادارات و محیط های پیرامون ایجاد شود ولی نباید تجمعات شکل گیرد زیرا تجمعات عامل اصلی انتقال ویروس کرونا است.

وی تاکید کرد: تمام دستگاه های اجرایی باید به وظیفه ذاتی خود در خصوص نظارت به زیرمجموعه های خود عمل کنند ولی نظارت عالی برعهده دانشگاه علوم پزشکی تبریز است.

راستگو افزود: سازمان صمت نیز نظارت بر اتحادیه ها و صنوف را به صورت جدی پیگیری کند و باید دستورالعمل های ستاد کرونا بار دیگر به اصناف ابلاغ شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این نشست از روند رو به رشد آمارهای کرونا در برخی از شهرستان های استان خبر داد و گفت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برخی از شهرها کاهش یافته است که این موضوع می تواند نشانه بازگشت خطر کرونا باشد.

عباسعلی درستی در عین حال گفت: آمار فوتی های ناشی از کرونا در استان افزایش نیافته است و تعداد بستری شدگان نیز زیر 500 نفر است، اما این موضوع نباید موجب عادی انگاری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :