سیاست بازی با جان مردم؛
درکنار تمامی تصمیم سازی های بدون پشتوانه منطقی که در کشور اتخاذ می شود ،تصمیم به بازگشایی مدارس که این روزها در بین هیاهوی دعوای قدرت بین دولت ومجلسیان و شادی وغم های ناشی از رفت وآمدهای سیاسی کاخ سفید گم وگور شده است می رود تا کشور را به شرایط ماههای پاییز بازگرداند .
کد خبر: ۹۳۴۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴ 22 January 2021

تابناک ایلام علی اصغر اسدی::مدتیست که بر اساس یک استراتژی پنهان که معلوم نیست از کدام منبع تصمیم سازی سرچشمه می گیرد آمار مبتلایان به کرونا روندی کاهشی را می پیماید .روندی که می رود تا منشاء شکل گیری این تصور غلط در مردم شود که " همه چیز آرام است" و مردم از لاک حساسیت های دوران کرونا خارج شده و عادی سازی وضعیت را در دستور کار خود قرار دهند.

بررسی های نشان می دهد که بیشتر مردم دیگر تمایلی به استفاده از ماسک ندارد ،برخوردها عادی شده و بساط دست دادن وروبوسی کردن ها در حال پهن شده است ،عروسی و فاتحه خوانی ها هم کم کم به سبک و سیاق سال های گذشته برگزار می شود ،آرامستان ها هم سرشار از جمعیت شده است .

حتی سازمان وادارات هم حساسیت های دوران کرونایی را کنار گذاشته ورفته رفته جلسات وگردهمایی ها در حال بازگشت است ،آرام آرام صدای هیاهوی دانش آموزان در خلوت روستاها وشهرهای کوچک به گوش می رسد ،این عادی انگاری ها صدای ناقوس مرگ های آرامی هستند که به زودی رنگ سیاهی بر نقشه پراکندگی کرونای استان وکشور می پاشند!

ریشه تولد چنین باور غلطی در کشور که کرونا دست از سر آنها برداشته است چیزی نیست جز " آمارسازی های سیاسی " آمارسازی هایی که ریشه در سیاست های نادرستی دارند که حاضرند به خاطر آن جان مردم را در معرض تهدید قرار دهند .

درکنار تمامی تصمیم سازی های بدون پشتوانه منطقی که در کشور اتخاذ می شود ،تصمیم به بازگشایی مدارس که این روزها در هیاهوی دعوای قدرت بین دولت ومجلسیان و شادی وغم های ناشی از رفت وآمدهای سیاسی کاخ سفید گم وگور شده است ،می رود تا کشور را به شرایط ماههای پاییز بازگرداند .

در حالیکه وزارت بهداشت بعنوان دستگاه تخصصی اظهار نظر کننده درخصوص کرونا به صراحت از مخالفت با بازگشایی مدارس داد سخن سرداده و از خیزش کرونا در بهمن هشدار می دهد ،اصرار مسئولین آموزش وپرورش برای بازگشایی مدارس روستایی و هنرستان ها ومتوسطه اول ودوم در مدارس زیر 50 نفر چه معنایی می تواند داشته باشد ؟!

اگر کرونا برای خودش منشور رفتاری تعریف کرده است وبراساس آن اعلام نموده با مدارس زیر پنچاه نفر کاری نداشته و از خیر روستاها وشهرهای کوچک می گذرد !حرفی نیست . اما اگر اینگونه نیست مسئولین آموزش وپرورش باید اعلام کنند براساس کدامین منطق می خواهند بچه های مردم را در معرض تهدید جدی قرار دهند ؟!چرا جان معلمین وفرزندان مردم برای این دستگاه پشیزی ارزش ندارد ؟!

مگر غیر از این است که همین پاییز گذشته در تصمیمی غیر منطقی و اصراری غیر عقلایی علیرغم مخالفت وزارت بهداشت و انتقاد رسانه ها و  دغدغه مندان ، با بازگشایی مدارس جان دهها معلم را گرفته وباعث شیوع کرونا در بین خانواده شده وجان صدهها وهزاران هموطن را به راحتی گرفتید ؟!

اگر شما واقعا دغدغه آینده سازان کشور را دارید که ندارید ! حفظ جان این آینده سازان از تحصیلشان واجب تر است ،تازه اینکه وضعیتی بر فرهنگیان و مدارس تحمیل کرده اید که حتی در شرایط عادی هم هیچ معلم ومدیری دل ودماغ آموزش و تربیت دانش اموزان را ندارد ،چه رسد به شرایط جاری که کرونا واقتصاد و شرایط اجتماعی و بورس و...همه مردم از جمله معلمین را آچمز کرده است !

یک چیز را شفاف به عرض برسانیم ،جوری رفتار کردید و شعارها بر خلاف عمل بوده است که مردم به هیچکدام از آمارها وتصمیمات مسئولین در تمامی حوزه ها اعتماد ندارند . چه بخواهید وچه نخواهید مردم به تمامی تصمیمات مسئولین با دیده شک وتردید نگاه می کنند. اگر آمار کرونا بالا برود می گویند " کار خودشان است می خواهند مردم به خیابان نیایند " اگر آمار پایین می رود می گویند "بازهم کارخودشان است برای راهپیمایی 22بهمن برنامه ریزی می کنند "

یک ضرب المثلی هست که می گوید :" در دروازه را میشه بست ،اما دهان مردم را نه!"هرکاری هم که بکنید فایده ای در بر  ندارد . نگاه مردم به بازگشایی مدارس هم نگاهی شکاک است ،آنها تصور می کنند که پایین آمدن یکباره آمارها و بازگشایی مدارس تکمیل کننده یک پازل هستند . پازل عادی سازی شرایط برای حضور مردم و کشاندن دانش اموزان به راهپیمایی 22بهمن !

از اینرو تنها راهی که بتوان اعتماد را به مردم بازگرداند و با خیزش دوباره کرونا در اسفند ماه مردم نگویند :"دیدید راست گفتیم !"این است که بگذارید امور بر خواست طبیعی خودش بچرخد . از خیر بازگشایی مدارس بگذرید و آمارمبتلایان را آنگونه هست به مردم اعلام کنید وگرنه هیچ منطق وعقل سلیمی نمی پذیرد که با اجرای دوهفته محدودیت نیم بند !آمار مبتلایان ومرگ ومیرها این همه پایین بیاید . البته مردم سالهاست به آمار ها اعتماد ندارند ،چون گرانی وبیکاری را باپوست وگوشتشان لمس می کنند ،امابر اساس آمارهای مسئولین وضعیت گل وبلبل است !

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
خانم فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
کاملا موافقم عین حقیقته این مطلب
دهلران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
وقتی قید اختیاری بودن حضور دانش آموزان را ذکر میکنند یعنی خوشبختانه حضور دانش آموز منتفی است بنابراین با سیاست تردید و دودلی و پاس دادن تصمیم گیری نمیشه مسئولیت را گردن مدرسه انداخت اگر منع بازگشایی از نظر بهداشتی وجود ندارد پس چرا قید اختیاری بودن را ذکر کردن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار