مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران اعلام کرد: اوقاف استان از ابتدای امسال تا پایان دی ماه با همکاری هیات امنا بقاع متبرکه، خیرین و موقوفات بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان بسته‌های معیشتی بهداشتی و ارزاق حمایتی بین نیازمندان توزیع کرد.
کد خبر: ۹۳۴۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶ 25 January 2021

 

مجتبی عبداللهی روز دوشنبه در یک نشست خبری به تشریح اقدامات این اداره کل در زمان شیوع کرونا پرداخت و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا از ابتدای امسال به فرمان رهبر معظم انقلاب در قالب رزمایش همدلی هشت طرح در استان تهران اجرا و عملیاتی شد.

وی افزود: اولین طرح که مصادف با ایام نوروز بود طرح آستان مهربانی برگزار شد که در این طرح ۶۹ هزار و ۳۰۰ بسته بهداشتی و ۱۸ هزار و ۵۸ بسته ارزاق حمایتی بین نیازمندان توزیع گردید.

مدیرکل اوقاف استان تهران ادامه داد: طرح برکات مهدی دیگر طرحی بود که در ایام نیمه شعبان انجام شد که در این طرح نیز ۶۳ هزار و ۷۳۹ بسته بهداشتی و ۶ هزار و ۳۹۷ بسته مواد غذایی بین نیازمندان توزیع شد.

وی تصریح کرد: در ایام ماه مبارک رمضان نیز با اجرای طرح ضیافت همدلی ۶۱ هزار و ۳۶۰ بسته بهداشتی و ۱۹ هزار و ۶۴۳ بسته ارزاق حمایتی توزیع گردید.

عبداللهی خاطرنشان کرد: طرح تبرکات علوی دیگر طرحی بود که به مناسبت عید سعید غدیر خم برگزار، و طی آن یک هزار و ۴۹۵ بسته بهداشتی و سه هزار و ۲۵۲ بسته مواد غذایی بین نیازمندان توزیع شد.

وی با اشاره به برنامه های ویژه این اداره کل در ایام محرم و صفر نیز گفت: در سال گذشته به مناسبت ایام محرم نمایشگاه و عرضه کالاهای ضروری مساجد و حسینیه ها در قالب شمیم حسینی در ۳۰ امامزاده استان تهران برگزار شد که در این نمایشگاه اعضای هیات امنا بن های خریدی محصولات از ما دریافت می کردند اما امسال بدلیل شیوع ویروس کرونا طرح شمیم حسینی به توزیع بسته های بهداشتی و معیشتی اختصاص یافت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران ادامه داد: در مرحله اول شمیم حسینی که در دهه اول محرم برگزار شد ۳۵۱ هزار و ۱۱۰ بسته بهداشتی و ۴۶ هزار و ۹۲۳ بسته مواد غذایی بین نیازمندان توزیع و در مرحله دوم این طرح که در ایام اربعین حسینی صورت گرفت ۷۰ هزار و ۸۹۰ بسته بهداشتی و ۱۳ هزار و ۲۵۰ سبد حمایتی ارزاق بین نیازمندان توزیع شد.

وی یادآور شد: در آستانه بازگشایی مدارس همچون سال های گذشته طرح احسان ماندگار با هدف تامین لوازم التحریر، لباس، کیف و کفش دانش آموزان نیازمند برگزار، و در قالب این طرح سه هزار و ۳۰ بسته بهداشتی و چهار هزار و ۹۲۰ بسته مواد غذایی بین نیازمندان توزیع گردید.

عبداللهی تاکید کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران دو مدرسه دخترانه متقین در شهر تهران و پسرانه حسان در پاکدشت دارد که در این مدارس حدود ۷۰۰ دانش آموز یتیم و بد سرپرست مشغول تحصیل هستند.

وی اظهار داشت: در این هفت طرح در مجموع ۶۲۰ هزار و ۹۲۴ سبد بهداشتی و ۱۱۲ هزار و ۴۴۳ سبد معیشتی بین نیازمندان توزیع شد که در مجموع ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای بسته های معیشتی و حدود ۱۶۵ میلیون تومان برای ارزاق حمایتی توسط هیات امنای ۳۱۳ امامزاده در استان تهران، خیرین و متولیان هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران در ادامه به طرح شهید سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت: این طرح که در سراسر کشور از اول آذرماه تا سالگرد شهادت حاج قاسم که ۱۳ دی ماه بود به مدت ۴۳ روز اجرا شد که در این طرح نیز ۱۱۴ هزار و ۸۶۰ سبد بهداشتی و ۴۷ هزار و ۲۵۰ بسته مواد غذایی بین نیازمندان توزیع گردید.

وی تاکید کرد: در این طرح نیز یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در تامین بسته های بهداشتی و ۲۱ میلیارد تومان در تامین بسته های بهداشتی هزینه شده است.

را ه اندازی ۲۰ مرکز تولید ماسک در امامزادگان

همچنین معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در این نشست خبری گفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا فعالیت امامزادگان تغییر کرد و ۲۰ مرکز تولید ماسک در این بقاع متبرکه راه اندازی شد.

حجت الاسلام سید هاشم حسینی المدنی افزود: بسیاری از بقاع متبرکه به محل تهیه آبمیوه و تامین لوازم بهداشتی نیازمندان و محرومان اختصاص یافت.

به گفته وی، همچنین برخی بقاع متبرکه به تهیه گان و لباس مخصوص پرستاران پرداختند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان تهران خاطرنشان کرد: اگرچه وقفی برای بیماران کرونایی اختصاص نیافت اما بالای ۵۰ درصد مراکز درمانی از جمله خانه های بهداشت و کلینیک ها برای درمان افراد بی بضاعت اختصاص یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار