کد خبر: ۹۴۰۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹ 14 February 2021

معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات مازندران با اشاره به اینکه امسال صادرات ماهیان از مازندران از لحاظ وزنی هشت هزار و ۶۵۰ تن به ارزش ۱۸ میلیون دلار بوده است، گفت: صادرات شامل خوراک آبزیان، گوشت ماهیان خاویاری، ماهیان سردابی و گرمابی بوده است.
محمد مهدی عباس‌زاده افزود: ۱۰ ماه امسال افزایش ۱۶ درصدی صادرات را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتیم که ماهیان خاویاری به کشور‌های اروپایی و حاشیه خلیج فارس، گوشت ماهیان خاویاری به کشور‌های روسیه، عراق و افغانستان، خوراک آبزیان به کشور‌های ارمنستان، آذربایجان، عراق و افغانستان صادرات داشتیم.
وی تصریح کرد: تاکنون دو هزار و ۱۷۷ کیلوگرم صید ماهیان خاویاری، ۱۱ هزار تن کیلکا و یک هزار و ۳۲۰ تن ماهیان استخوانی در استان صید شد.
معاون آبزی‌پروری شیلات مازندران گفت: مازندران رتبه نخست تولید ماهیان خاویاری را در کشور داراست و پرورش ماهیان خاویاری پتانسیل انکارناپذیر در شیلات استان است.
عباس‌زاده با بیان اینکه پرورش ماهی خاویاری به دو صورت استفاده از منابع آب داخلی و استفاده از آب دریا انجام می‌شود، افزود: از زمین‌های ساحلی با استفاده از آب دریا برای پرورش ماهیان خاویاری استفاده می‌کنیم که پتانسیل خوبی برای پرورش است و در این راستا باید زمین تامین شود.

صدا وسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار