رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره:
رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره از صدا وسیما خواست در این شرایط بحرانی از تزریق غم به بدنه جامعه به ویژه برای کودکان و نوجوانان خودداری شود و امید و تاب‌آوری را در جامعه افزایش دهد.
کد خبر: ۹۴۰۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 14 February 2021

صدا وسیما بجای پمپاژ غم، امید به جامعه تزریق کند

 

به گزارش تابناک سمنان از سازمان نظام روان شناسی و مشاوره ایران، محمد حاتمی در همایش بین المللی روان شناسی مدرسه افزود: به همین دلیل مجریان صدا وسیما کار حساسی برعهده دارند. در برنامه های ورزشی روی آنتن زنده گریه کردن برای عزیزی که از دست رفته و بسیار برای ما با اهمیت بوده، کار معقولی نیست زیرا رسانه متعلق به همه است و شخصی نیست. 
وی تصریح کرد: درگذشت فردی را برجسته و گریه کردن و تزریق غم از طریق آنتن تلویزیون کار صحیحی نیست. همچنین چرا باید در سینما پنج قهرمان پنج فیلم سینمایی جشنواره فجر خودکشی کنند؟
رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره خاطرنشان کرد: بیشترین مخاطبان صدا و سیما و سینما، کودکان و نوجوانان هستند. هنوز قدرت پردازش شناختی کودکان و نوجوانان به حدی نیست که بتوانند این موضوعات را حل کنند. به همین دلیل آنها با برنامه های صدا وسیما و سینما همسان سازی می‌کنند و نتیجه آن کاهش نرخ امید در جامعه، افسردگی و خدای نکرده خودکشی خواهد بود.
حاتمی بیان کرد: ادامه این وضعیت، سازمان نظام روان شناسی و مشاوره را بر آن می دارد که مستقیما ورود کند و جلوی پخش این گونه برنامه ها را بگیرد و تقاضای توقف کند.

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مدارس تعطیل هستند و این وضعیت شرایط نامناسبی برای رشد و تحول اجتماعی، شناختی، جسمی کودکان و نوجوانان ایجاد کرده است. 
وی تصریح کرد: در بستر فعالیت های جمعی، حضوری، مدرسه، همسالان و ارتباط معلم و شاگرد، هویت نوجوانان شکل می گیرد و رشد اجتماعی محقق می شود. 
رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ادامه داد: برای شرایط قرنطینه از طریق شبکه شاد روان شناسان و مشاوران برای خانواده ها و معلمان بسته های آموزشی تهیه کنند و به آنها مشورت های لازم را بدهند تا ما از این مرحله عبور کنیم. 
وی با بیان اینکه سن ۶ تا ۱۸ سال، سن ورود به مدرسه و اجتماعی شدن و هویت یابی است، تأکید کرد: این امر در قرنطینه خانگی میسر نخواهد شد. از این جهت باید با کمک روان شناسان و مشاوران جایگزین های مناسبی برای کودکان و نوجوانان ایجاد کنیم. آموزش و پرورش باید با آغوش باز از سرمایه اجتماعی روان شناسان و مشاوران استفاده کند. 
حاتمی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت بسزای نقش رسانه ها در پر کردن خلاء مدرسه خاطرنشان کرد: صدا و سیما باید برنامه‌هایی را در راستای آموزش و بالا بردن امید در جامعه، در دستور کار خود قرار دهد. 
همایش بین المللی مدرسه که روز گذشته با حضور روان شناسان، مشاوران و مسئولان وزارت آموزش وپرورش در دانشگاه الزهرا(س) آغاز شد امروز(یکشنبه) پایان می یابد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار