رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گلستان از ورود سامانه سرد و بارشی به استان خبرداد و گفت: در مدت فعالیت این سامانه دمای هوا در گلستان ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش می یابد.
کد خبر: ۹۴۳۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 23 February 2021

محمود محمد قلی پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: روز گذشته (دوشنبه) شاهد بارش باران در برخی از مناطقی استان و همچنین ریزش برف در نواحی کوهستانی بودیم.

وی افزود: تا ظهر امروز موقتاً جو پایدار شده اما به تدریج از بعدازظهر سامانه ناپایداری وارد استان خواهد شد.

محمدقلی پور بیان کرد: از پیامدهای این سامانه افزایش ابر، وزش باد، بارش باران و ریزش برف در ارتفاعات خواهد بود و دمای هوا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گلستان گفت: روز چهارشنبه به دلیل وقوع یخبندان، اختلال در تردد جاده ای در نواحی کوهستانی دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه این سامانه در مناطق شهری هم بارش برف ایجاد خواهد کرد، افزود: از روز پنج شنبه از شدت فعالیت این سامانه کاسته شده و در صبح جمعه از استان عبور خواهد کرد.

معاون بهبود تجهیزات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان هم با اشاره به کاهش دما در استان گفت: باغداران برای جلوگیری از یخ زدگی نهال های کوچک، آنها را با نایلون بپوشانند.

ایجاد دود با کاه و کلش، روشن کردن سیستم گرمایشی گلخانه ها، استحکام جایگاه قرارگیری ادوات و ماشین آلات کشاورزی از دیگر اقداماتی بود که محمدرضا عباسی به آن اشاره کرد.

عباسی گفت: برای محافظت از ماشین‌ها و تجهیزات موتوری کشاورزی، موتورهای چاه آب نسبت به اضافه کردن ضد یخ به رادیاتور آن اقدام شود و همچنین محتویات داخل سم‌پاش‌ها تخلیه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار