وزیر راه و شهرسازی گفت: تکمیل بخش باقی مانده از راه آهن گرگان- مشهد نیازمند سرمایه گذار است.
کد خبر: ۹۴۴۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱ 27 February 2021

 

محمد اسلامی، بعدازظهر شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اظهارکرد: در زمینه ایجاد راه آهن ایران و ترکمنستان، تلاش مضاعفی شد تا مشکلات را برطرف کنیم و امروز اکثر مشکلات برطرف شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد خط عرض این مسیر ۱.۵ سال طول کشید، افزود: توسعه زیرساخت های راه آهن اینچه برون هم در دست انجام است

اسلامی بیان کرد: شهرک اینچه برون باید به شکل جدی، کاربرد صنعتی، لجستیکی و درمانی تبدیل شود تا به عنوان پدیده نو و متمایز در کشور مطرح شود.

وی بیان کرد: راه اندازی شهرک های صنعتی مشترک با بخش خصوصی در کشور در حال انجام است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در زمینه ایجاد بندر چوب هم مدل و الگویی که خود استان پیگیری کرده را دنبال خواهیم کرد و معتقد هستیم که باید محیطی در نظر گرفته شود تا کمترین آسیب را داشته باشد.

اسلامی با تأکید بر اینکه احیا بندرترکمن برای ما اولویت بیشتری دارد، گفت: در زمینه احیا خلیج گرگان هر آنچه شورای عالی احیا تالاب ها در نظر بگیرند را اجرا می کنیم.

وی در خصوص ایجاد راه آهن گرگان – مشهد گفت: این مسیر بخشی از محور هزار و ۲۳۰ کیلومتر از آستارا تا مشهد بوده که هزار و ۱۴۸ کیلومتر آن انجام شده و ۸۲ کیلومتر باقی مانده که بخشی در استان گلستان و خراسان شمالی است و نیاز به کار سرمایه گذاری دارد.

اسلامی همچنین به تعریض جاده آزادشهر- خوش ییلاق اشاره کرد و گفت: ۶۵ کیلومتر در گلستان و ۳۵ کلیومتر در سمنان واقع شده است که نصف آن در دست اجرا است و بزودی به یک بزرگراه تبدیل شود.

وی بیان کرد: امروز جشن اختتامیه مسکن مهر را شاهد بودیم که منهای یک بلوک ۲۰ واحد که مشکل حقوقی دارد، بقیه انجام شده است.

اسلامی گفت: حجم مراودات از اینچه برون با توجه به شرایط کرونا نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار