معاون استاندار گلستان با تأکید بر به‌روزرسانی سند آموزش‌های مهارتی استان گفت: با به روزرسانی این سند، نقاط محروم استان نیز بیش از پیش از این آموزش‌ها بهره‌مند خواهند شد.
کد خبر: ۹۴۶۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 07 March 2021

 

ابراهیم کریمی بعدازظهر امروز در جلسه شورای مهارت استان گلستان اظهار داشت: آموزش‌های مهارتی باید گسترده شود و همه به آن دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت ارائه آموزش‌های مهارتی در جامعه گفت: فرهنگ کار نیازمند تغییر است و باید با گسترش مهارت آموزی، زمینه اشتغال بیشتر را فراهم کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان بیان داشت: اهمیت موضوع مهارت آموزی امروز به قدری است که باید هر طرح و پروژه‌ای پیوست مهارت داشته باشد.

وی افزود: به روزرسانی سند آموزش‌های مهارتی استان که ماموریت‌های مهمی شامل متحول کردن نظام مهارت آموزی، استانداردسازی، ساماندهی سطوح صلاحیت حرفه‌ای و فراگیر شدن آموزش‌های فنی و حرفه ای را دنبال می‌کند، کار مهم و ارزشمندی است.

کریمی تصریح کرد: با به روزرسانی سند آموزش‌های مهارتی، نقاط محروم استان نیز بیش از پیش از این آموزش‌ها بهره‌مند خواهند شد.

وی گفت: باید متناسب با ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که در هر منطقه وجود دارد، رشته‌های مهارتی را عرضه کرد.

سیدعلیرضا حسینی طلب، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان نیز در این جلسه اظهار داشت: مجوز آموزش کارکنان برای آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و اعلام لزوم طی مراحل اعتبارسنجی و تعیین صلاحیت آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد اخذ شده است.

وی افزود: در خصوص بازنگری و اصلاح سند مهارت استان با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود، جلسات کارشناسی متعددی با حضور نمایندگان عضو شورای مهارت استان برگزار شده است.

حسینی طلب گفت: اطلس مشاغل مهارتی در حوزه گردشگری و صنایع دستی استان با انعقاد تفاهم نامه همکاری با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، تهیه و تدوین شد.

وی اظهار داشت: ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان مراوه تپه و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای هتلداری و بوم‌گردی شهرستان گرگان تا پایان دولت به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های فعالیت کارگاه‌های آموزشی در استان توانستیم در 18 گروه هدف دو هزار و 704 دوره آموزشی برای 17 هزار و 383 نفر آموزش‌های مهارتی را ارائه کنیم و به 2 هزار و 842 نفر نیز مهارت‌های عملی لازم ارائه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار