رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از کاهش تعداد بیماران کرونا بستری و آغاز فاز سوم واکسیناسیون در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱ 18 March 2021

 

عبدالرضا فاضل بعد از ظهر امروز در آخرین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در سال 1399 اظهار داشت: حدود 13 ماه از شیوع کرونا می‌گذرد و اسفند سال گذشته در ابتدای این بحران حدود هزار و 400 بیمار کرونا در بیمارستان‌های استان بستری بودند و شرایط وخیمی را تجربه کرده بودیم.

وی افزود: در حال حاضر 219 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که 47 بیمار در آی سی یو و 27 بیمار به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس، بندرگز، کردکوی، بندرترکمن، آق قلا، علی آباد، آزادشهر، مینودشت، گالیکش و کلاله در وضعیت زرد و شهرستان‌های گمیشان، رامیان و مراوه تپه در وضعیت آبی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه فاز سوم واکسیناسیون کرونا در استان آغاز شده، گفت: در فاز نخست کادر درمان حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه کرونا و در فاز دوم کادر درمان حاضر در دیگر بخش‌های کرونا واکسینه شدند.

فاضل اضافه کرد: در فاز سوم سالمندان، جانبازان و بیماران خاص در حال واکسینه هستند، در دو فاز نخست واکسن روسی اسپونیک وارد گلستان شده بود و از دو روز قبل واکسن چینی وارد استان شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار