مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم گفت: ثبت‌نام تیزهوشان پایه ششم و نهم از ۱۱ تا ۲۵ فروردین از طریق سامانه انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۵۱۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰ 30 March 2021

به گزارش تابناک قم، حمیدرضا شیخ‌الاسلام اظهار داشت:در طول یک سال گذشته، مدارس در بیشتر ایام تعطیل و آموزش از طریق فضای مجازی انجام شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم افزود: در برخی از ایام نیز در جهت تقویت دروس و رفع اشکال در برخی از مقاطع تحصیلی، نظارت خوبی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود داشت.

وی تصریح کرد: در این شرایط کرونایی، هرچند موافق بازگشایی مدارس نیستیم، اما نگرانی خود را از وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان اعلام می‌کنیم.

شیخ‌الاسلام بیان کرد: باید این فرهنگ را نهادینه کنیم و با رعایت پروتکل‌ها در مواجهه با کرونا بتوانیم به شرایط عادی بازگردیم، ممکن است این ویروس تداوم داشته باشد و باید با آن کنار آمد تا ضمن حفظ سلامت، بتوانیم عقب‌افتادگی‌های تحصیلی را نیز جبران کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما نگران وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان در دوره متوسطه اول و دوم و حتی برخی دوره ابتدایی هستیم، 13 ماه از شیوع کرونا گذشت و باید فکری برای وضعیت تحصیلی و ارتقای کیفیت آموزش داشته باشیم و این امر نیازمند نگاه زیرساختی و عمیق است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم گفت: هرچند در ایام تعطیلات نوروزی، هیچ‌گونه تکلیفی که دغدغه‌ای برای خانواده‌ها ایجاد کند نداشته‌ایم اما باید با نگاه تخصصی به روند تحصیلی و علمی دانش‌آموزان بنگریم.

وی افزود: در سطح جهان، تلاش این است که به بنیه علمی دست پیدا کنند و یافته صرف نباشد و دانش‌آموزان، شب امتحانی تربیت نشوند، بلکه در فرآیند استانداردی، آموزش ببینند.

شیخ‌الاسلام اظهار داشت: توقع داریم که در این مدت 15 روز تعطیلی، دانش‌آموزان مطالعات وسیعی داشته باشند و اگرچه تکلیفی ندارند اما در حد تحقیق و مطالعاتی به‌خصوص در مورد کرونا از فرصت‌ها استفاده کنند و به تقویت بنیه علمی خود بپردازند.

وی بیان کرد: امسال سفر و دور همی‌ها به دلیل شیوع کرونا، کمتر شده و استفاده از فرصت‌ها برای مرور کتب اهمیت زیادی دارد، هرچند هیچ اجباری برای تکالیف و کارهای ادبی و هنری در ایام عید نیست.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم عنوان کرد: با توجه به فرصت باقی‌مانده سال تحصیلی، چند روز بعد از تعطیلات امتحانات آغاز می‌شود و تلاش می‌کنیم جمع‌بندی نهایی در فروردین‌ماه از دروس انجام شود، در حال حاضر نیز90 درصد از کتاب‌ها تمام‌شده است.

وی در مورد کمک خانواده‌ها به مدارس تصریح کرد: هیچ اجباری در کمک به مدارس دولتی نداریم، هرچند سرانه پایین مدارس، موجب شده توفیقات خوبی در پیشبرد زیرساخت‌های آموزشی نداشته باشیم، با توجه به آموزش در فضای مجازی، مدارس هزینه‌های زیادی را در ایجاد زیرساخت‌های لازم متحمل شده‌اند و اگر خانواده‌ای توان مالی در کمک به مدارس دارد از آن استقبال می‌کنیم.

شیخ‌الاسلام عنوان کرد: این کمک‌ها توسط انجمن اولیای مدارس گرفته می‌شود و انجمن‌های فعال به‌خوبی این ارقام را رصد می‌کنند، در سال گذشته از محل جمع‌آوری کمک‌ها، تعدادی از دانش‌آموزان نیازمند موردحمایت قرار گرفتند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار