رئیس علوم پزشکی گلستان:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تعداد بیماران سرپایی کرونا در گلستان ۲.۵ برابر افزایش یافت.
کد خبر: ۹۵۴۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸ 10 April 2021

 

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا فاضل بعدازظهر شنبه در جلسه پیشگیری و مقابله با کرونا استان اظهارکرد: در حال حاضر ۴۸۵ بیمار کرونایی در گلستان بستری بوده که ۷۵ بیمار در آی‌سی‌یو تحت مراقبت و ۳۳ نفر هم به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: اگر این تعداد را با آمار ابتدای فروردین مقایسه کنیم میزان بستری ها رو به افزایش است و حتی بیماران سرپای هم دو نیم برابر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر شهرستان های گرگان، گنبدکاووس، کردکوی، بندرگز، آزادشهر و مینودشت در وضعیت قرمز کرونا قرار داشته و ۶ شهر نارنجی و چهار شهرستان هم در وضعیت زرد قرار دارند.

فاضل گفت: از امروز به مدت ۱۰ روز محدودیت در فعالیت گروه‌های شغلی دو، سه و چهار در شهرهای قرمز و گروه‌های شغلی سه و چهار در شهرهای نارنجی ایجاد می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اضافه کرد: ایجاد محدودیت در معیشت مردم بسیار سخت است اما هم اکنون سلامت مردم اولویت دارد و باید بپذیریم اگر رعایت نکنیم همانطور که تعداد بیماران سرپایی افزایش یافته ممکن است تعداد بیماران بستری هم ۲.۵ برابر افزایش یابد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا ۱۰ روز آینده هزار بیمار بستری در سطح بیمارستان های استان داشته باشیم که وضعیت اسفند ماه ۹۸ تکرار و تجربه تلخی خواهد بود.

فاضل بیان کرد: ۹ هزار و ۳۰۰ دوز واکسن کرونا وارد استان شده که هزار و ۶۰۰ واحد آن تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: کادر درمان در اولویت دریافت واکسن بوده و ۷۵ درصد آنها واکسینه شده اند.

وی اضافه کرد: پارت جدید واکسن، روز دوشنبه وارد استان می شود و امیدواریم بتوانیم گروه‌های هدف را واکسینه کنیم.

فاضل مطرح کرد: کرونای انگلیسی غالب بوده و به صورت میانگین بیش از ۷۰ درصد کرونا در استان و کشور انگلیسی است و این نوع جهش یافته سرعت انتشار بالا و دوره کمون کوتاهی دارد اما ترس ما از نوع جدید یافته برزیلی است که امیدواریم وارد کشور نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار