علیرضا آشناگر خبرداد؛
تابناک سمنان: علیرضا آشناگر استاندار سمنان از افزایش نرخ قبولی دانش‌آموزان با وجود شرایط کرونایی خبر داد و گفت: رشد و ارتقاء مباحث آموزشی و تعلیم و همچنین نرخ قبولی دانش آموزان در امتحانات در شرایط همه گیری کرونا، امری ارزنده و مطلوب است‌.
کد خبر: ۹۵۵۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵ 12 April 2021

 

استاندار سمنان ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ در شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه بیماری کرونا، شرایط حدید را برای نظام آموزش و پرورش ما بوجود آورده که بر اساس شرایط، آموزش مجازی با استفاده از تکنولوژی و دانش روز تعمیم داده شد، اظهار کرد: خوشبختانه بر اساس گزارش‌های ارائه شده، میزان قبولی‌های دانش آموزان خوب بوده و نشان از این دارد که توانسته‌ایم این وضعیت جدید ناشی از زندگی در شرایط کرونایی و نظام آموزشی غیرحضوری را به فرصت تبدیل کنیم.

افزایش شیوع بیماری کرونا در سطح کشور

آشناگر با اشاره به اینکه وضعیت شیوع بیماری در سطح کشور و استان سمنان با روند صعودی در حال افزایش است، تاکید کرد: شرایط امروز ما در استان، شرایط آماده و مطلوبی به جهت برگزاری امتحانات به صورت حضوری نیست و نگرانی‌های خود را از طریق ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا، به وزیر آموزش و پرورش انتقال خواهیم داد.

علیرضا آشناگر با بیان جدید بودن این نوع آموزش به صورت غیرحضوری و وبیناری در شرایط کرونایی؛ گفت : این شرایط تجربه جدیدی پیش روی معلمان قرار داد .البته معلمان و فعالان فرهنگی نیز باید تلاش داشته باشند تا خود را با این شرایط همسان کرده و با ارائه روش‌های ابتکاری و خلاقانه، این موقعیت را به فرصت تبدیل کنند.

برگزاری امتحانات به صورت غیر حضوری با وجود شرایط کرونایی

وی افزود: سامانه های مطلوبی برای برگزاری امتحانات به صورت غیرحضوری به دور از دغدغه های تقلب و تخلف وجود دارد که می توان در این مسیر از ظرفیت شرکت‌های استارت آپی و دانش‌بنیان نیز استفاده کرد.ضمن اینکه استانداری نیز آمادگی دارد تا مساعدت های لازم را در این خصوص در دستور کار قرار دهد.

استاندار سمنان با بیان اینکه امروز فرصتی مغتنم است تا از تمامی معلمان عزیز و زحمتکش به خصوص در شرایط جدید زندگی با کرونا، تقدیر و تشکر صمیمانه داشته باشم‌، تصریح کرد: معلمان در شرایط مختلف آموزش را تعطیل نکرده و با تحمل برخی سختی‌ها، آموزش دانش آموزان را به نحو مطلوبی مدیریت کردند که نیاز است .

رئیس شورای آموزش و پرورش استان ادامه داد: ادامه آموزش‌ها و امتحانات با توجه به ورود کشور و استان به موح جدید شیوع کرونا، باید به صورت وبیناری و غیرحضوری برگزار شود.

وی گفت: انشالله با تولیدات داخلی در بحث واکسن کرونا و همچنین تامین از سایر منابع، شاهد رویه و شرایط بهتر و جدیدی برای سال تحصیلی آموزشی آینده باشیم.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار