رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سمنان از آغاز واکسیناسیون گروه‌های سنی علیه کرونا در نخستین روز‌های اردیبهشت در سمنان خبرداد.
کد خبر: ۹۵۷۷۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳ 20 April 2021
 

به گزارش تابناک سمنان نوید دانایی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سمنان در حاشیه نشست ویدئو کنفرانسی با اصحاب رسانه با بیان اینکه واکسیناسیون گروه‌های سنی از اول اردیبهشت در سمنان آغاز می‌شود، گفت: واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان دانشگاه، جانبازان و افراد مسنی که در خانه‌های سالمندان نگهداری می‌شوند هم چنین بیماران خاص تا پایان هفته به اتمام می‌رسد.

او افزود: با توجه به شرایط کرونا در سال ۹۹ و سختی‌های زیادی که در حوزه بهداشت و درمان وجود داشته، دانشگاه علوم پزشکی سمنان در حوزه طرح‌های عمرانی و توسعه آن اقدامات بسیار مطلوبی انجام داده است.

دانایی با بیان اینکه در سال ۹۹ پروژه‌ی سوختگی و سوانح دانشگاه که مردم استان سمنان به آن نیازمند بودند، به بهره برداری رسید گفت: این بخش  به شکل دو منظوره، برای بیماران سوختگی و هم چنین برای استفاده برای بیماران کرونایی طراحی شده است.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سمنان تکمیل ۷۲ پروژه‌ی بهداشتی از دیگر برنامه‌های دانشگاه در سال ۹۹ بوده است که بخش عمده آن تکمیل و در تمامی نقاط استان محقق و در اختیار مردم قرار گرفته است و ۶ پروژه از آن نیز در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

او با اشاره به اینکه در سال ۹۹، دو آزمایشگاه تشخیص ویروس شناسی برای کرونا به بهره برداری رسید ابراز داشت: توسعه آزمایشگاه‌ها از دیگر برنامه‌های دانشگاه بود که بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین تجهیزات جدید در شهرستان‌ها اختصاص یافت.

دانایی ضمن بیان اینکه خوابگاه دانشجویی در دامغان در سال گذشته تکمیل و بهبره برداری رسید اضافه کرد: در سال جاری پروژه خوابگاه دانشجویی آرادان تکمیل و در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت که با توجه به رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سمنان تشریح کرد: شرایط شیوع کرونا دانشجویان کمتر حضور داشته اند که با پایان ویروس کرونا بتوانند از این پروژه استفاده کنند.

او اضافه کرد: توسعه خدمات آموزشی الکترونیک از دیگر مسائل حائز اهمیت بوده که با اقداماتی که صورت گرفت بخش عمده‌ای از آموزش تئوری این دانشگاه به صورت مجازی ارائه و آموزش‌های عملی در مراکز بهداشتی و درمانی صورت می‌گیرد که تلاش می‌شود در سال جاری کیفیت این خدمات افزایش یابد تا بتوان دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت لازم را برای پزشکان و پیراپزشکان به صورت دیجیتال برگزار شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سمنان با بیان اینکه توسعه تخت‌های ویژه برای بیماران کرونایی از دیگر اقدامات بسیار خوبی بوده که صورت گرفته در سال گذشته ۴۲ تخت ویژه به ظرفیت دانشگاه که ۳۸ تخت ویژه بوده، اضافه شد ابراز داشت: ۱۰ تخت در دامغان، ۱۲ گرمسار، ۲۰ در سمنان به بهره برداری رسید.

دانایی بیان کرد: پروژه بیمارستان جدید مهدیشهر که با مشارکت راه و شهرسازی ساختمان آن در حال احداث است، ۸۰ درصد تجهیزات لازم تامین شده و امید است که در سال ۱۴۰۰ تجهیز کامل و در اختیار مردم قرار گیرد.

او تصریح کرد: پروژه اورژانس بیمارستان امیرالمومنین با ۲۰ تخت و مساحت هزار متر مربع در مراحل پایانی است و باید تجهیز شود تا به بهره برداری نهایی دست یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سمنان با اشاره به اینکه پروژه تنها مرکز رادیو تراپی و تشخیص و درمان سرطان در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد بیان کرد: با اعتباراتی که تخصیص داده شده این پروژه نیز که از آرزو‌های هم استانی‌ها بوده، به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته دانایی ساخت و طراحی بیمارستان دوم دامغان که از دیگر برنامه‌های این دانشگاه است با اعتباراتی که تخصیص یافته طراحی و برنامه‌های اولیه آن آغاز شده که با همکاری بخش خصوص و خیرین هم استانی این پروژه نیز به بهره برداری می‌رسد.

او ضمن تاکید بر اینکه توسعه کمی و کیفی خدمات آموزشی و پژوهشی از برنامه‌های مهم دانشگاه در سال جاری است بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۲۰ هزار بیمار کرونایی در مراکز تحت پوشش دانشگاه مراجعه و خدمات دریافت کردند که کادر درمان برای ارئه این خدمات بسیار فشار بالایی را متحمل شدند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار