وقتی که بانکها تلاش کادر درمان را هدر می دهند؛
چرا ستاد کرونا می تواند 41 باشگاه ورزشی متخلف و چند صد مغازه را در آنی پلمپ نماید ،با این رفتار نان چندصد خانوار را تخته کنند ! اما تیزی قانون برای مقابله با قانون شکنی بانکها به عنوان عامل مهم شیوع کرونا در استان کند است ؟!
کد خبر: ۹۵۷۷۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵ 20 April 2021

تابناک ایلام ::به رغم یک سال تلاش ومجاهدت شبانه روزی کادر درمان ،تحمیل مشقات وسختی های فراوان به کسبه و تعطیلی بسیاری از مشاغل برای کنترل و قطع زنجیره ابتلای ویروس کرونا و توصیه های مکرر دغدغه مندان دائر بر پرهیز از عادی انگاری وحفظ مراقبت ها و توصیه های پیشگیرانه ،اما اینبار پیک جدیدی از کرونا تمامی رشته ها را پنبه کرد.

به قول همکاران خوش قریحه امان در مطبوعات استان ،حکم برای کرونا پیک است ،حکمی که ما وحاکمان بی تک در شکل گیری آن نقش داشته ایم ،برای چیرگی بر این حریف خوش نقش وقهار یک دست از این بازی را با دل امتحان کرد !باید حاشیه ها را کنار گذاشت  و بر دل مردم حکم کرد !

اما با نگاه به شیوه مدیریت این همه گیری خزنده ،نحوه بازی بازیگردانان وهمدل نبودن یاران در صحنه ،من اینجا می گویم "اگر تمامی برگه های بازی هم در دست حاکمان ما باشد ،چون کرونا بازیگر قهاریست ودست رقیب را به درستی خوانده است ،سرنوشتی جز حاکم کوتی در انتظارشان نیست"!

امروز صبح که از خیابان اصلی شهر عبور می کردم ،تمامی کرکره ها مغازه ها و پاساژها را پایین کشیده دیدم ،اما در تضادی آشکار درست دربیخ گوش این کاسبان نگون بخت ،دکان لاکچری بانکها را دیدم که بی توجه به تمامی دستورالعمل ها ،بدترین ترکیب برای شیوع کرونا را در سطح شهر شکل داده اند !

این چه شیوه مدیریتیست که در یک استان ،خروجی مصوبات ستاد کرونایی که با سلامت مردمش ارتباط مستقیم دارد دو نوع تفسیر داشته باشد ؟! برای قشری بدون پشتوانه ،فاقد قدرت و بدهکار لازم الاجرا ،اما برای قشر قدرتمند دیگری همچون بانکها صرفا جنبه تزیینی داشته باشد ؟!

چرا قوانین باید به گونه ای تعبیر شوند که قشری لاکچری همواره بالانشین مجلس باشند ،از گرده ضعفا بالا روند واز همان بالا به ریش من ،شما ،مردم ومسئولین بخندند ؟! اگر بناست قانون متضمن تامین سلامت مردم باشد ،این قانون نباید فقط فلافل فروشی ها ،دست فروشان ومشاغل هزار درد را در بر گرفته و بانکها بعنوان کانون شیوع این بیماری از آن مستثنی شوند !

همین موضوعی که معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام هم به آن اشاره داشته و فعالیت بانکها را به عنوان عامل تشدید شیوع کرونا وشکل گیری بحران در استان قلمداد کرده اند .

جمیل صادقی فر با بیان اینکه اگر پروتکل‌های کرونایی در بانک‌ها مدیریت نشود با بحرانی فراتر از وضع موجود مواجه می‌شویم گفت: در بازدیدی که با دوربین صدا و سیما از هسته مرکزی شهر ایلام داشتیم شاهد تعطیلی بسیاری از اصناف و بازاریان بودیم که جای قدردانی دارد؛ اما در بازدید یکی از شعب بانک‌ها،شلوغی و ازدحام به حدی بود که واقعا به وضوح دیده می‌شد همه ایثار کادر بهداشت و درمان و همه آن بزرگواری اصناف در تعطیلی مغازه های‌شان چه راحت در بانک‌ها دود می‌شود!
وی به اهم اشکال‌های اساسی موجود در بانک ها در بحران کرونا اشاره کرد و گفت: بانک‌ها به دلیل آن چه احتمالا دلایل امنیتی نامیده می‌شود تقریبا اکثرا فاقد ساختار مناسب برای داشتن یک تهویه مناسب هستند و این یک خطر بزرگ مخصوصا با افزایش دما در روزهای آتی خواهد بود.
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان ایلام با طرح این سؤال که چرا باید بانک‌ها با پنجاه درصد به فعالیت بپردازند؟ افزود: به گفته‌ی مدیر یکی از شعبه‌های بانکی تعداد کارکنان بانک نصف شده در حالی که مشتریان ۲۰۰ درصد افزایش یافته‌اند. دکتر صادقی‌فر اظهار داشت: افراد زیادی بدون ماسک در بانک‌ها مدام در رفت وآمد هستند چرا کسی نباید تذکر بدهد و یا از ورود آنان جلوگیری کند و یا به انها در بدو ورود ماسک بدهد. 

دوستان ستاد کرونا باید به این نکته مهم توجه داشته باشند ،اگر فقط زورتان به فلال فروشی ها و اغذیه فروشی ها می رسد و توان این را ندارید که با قدرت در مقابل نافرمانی وسودجویی مخرب بانکها مقابله کنید ،همان بهتر که این ستاد را تعطیل کنید !

چرا که اگر بنا باشد مشاغل عده ای بخت برگشته را تخته کنید واز سویی مشاغل پر خطری همچون بانکها به هیچ قانون ومقرراتی پایبند نباشند وهمچنان به مکانی برای تجمع و انتقال سریع کرونا به جای جای شهر تبدیل شوند ،این یعنی یک دور باطل وبه تعبیردیگری  آب در هاون کوبیدن !یعنی هدر رفت تلاش ها و ایثار کادر درمان ! یعنی قربانی شدن اکثریت پای اقلیت بانکی استان !

این وسط نمی دانم دستگاههای نظارتی کجای این بازی قرار دارند ؟! مگر سازمان بازرسی ودادستانی و ضابطین قضایی عضو ستاد کرونا نیستند ؟! چرا کمیته انتظامی وقضایی ستاد کرونا تشکیل نمی شود تا بر نحوه اجرای دقیق مصوبات ستاد کرونا نظارت کنند؟ 

چرا ستاد کرونا می تواند 41 باشگاه ورزشی به زعم حودشان متخلف و چند صد مغازه را در آنی پلمپ نماید ،با این رفتار نان چندصد خانوار را تخته کنند ! اما در مقابل قانون شکنی بانکها مستاصل و تیزی قانون برای مقابله با تخلف بانکها به عنوان عامل مهم شیوع کرونا در استان کند باشد ؟!

بدیهی است نحوه رفتار ستاد کرونا ،تبعیض ودوگانگی در برخوردهایشان ،تفسیرهای متناقض از قانون،استاندارد های دوگانه در برخورد با متخلفین مصوبات ستاد کرونا از سوی مردم ورسانه ها در معرض قضاوت قرار خواهد گرفت ،بی شک تشدید کرونا وافزایش مرگ ومیرها را به حساب این استاندارد دوگانه قرار داده و در آینده باید پاسخگوی اهمال خود باشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار