معاون آبفا کردستان خبر داد؛
معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا کردستان از افزایش ۱۸ درصدی مصرف آب در کردستان طی سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ خبر داد و گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها لازم است مدیریت مصرف آب توسط مشترکین انجام گردد.
کد خبر: ۹۵۷۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۳ 21 April 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کردستان محمد فرهاد با اشاره به کاهش ۳۲.۲ درصدی نزولات جوی و بارندگی‌ها در سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: این امر به نوعی زنگ هشدار محسوب می‌شود و ضروری است نسبت به صرفه جویی مناسب آب در استان اقدام شود.
وی با بیان اینکه ۴۹ درصد آب تولیدی استان از منابع آب‌های سطحی (سد‌ها و چشمه ها) و ۵۱ درصد از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود،   خاطرنشان کرد: نیاز آب شرب استان کردستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۷۳۰ هزار نفر (شهری و روستایی) در سال ۱۳۹۹ برابر ۱۶۳ میلیون متر مکعب بوده است.
فرهاد افزود: با توجه به تداوم شیوع بیماری کرونا در سال ۹۹، میزان افزایش مصرف در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸،  ۱۸ درصد افزایش داشته است و لذا از مشترکین درخواست ضرورت صرفه جویی و مدیریت مصرف داریم و امید است با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده توسط شرکت آب و فاضلاب استان کردستان و همکاری مشترکین، آب شرب سالم و بهداشتی مورد نیاز استان در سال جاری تأمین و توزیع گردد.
معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا کردستان در پایان گفت: در حال حاضر ۱۱۲ پروژه عمرانی در بخش‌های  آبرسانی، اصلاح و توسعه شبکه‌های توزیع و انتقال آب جهت تامین آب پایدار مشترکین در دست اجرا است.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار