هفته سوم کورس اسبدوانی بهاره بندرترکمن با شرکت ۵۶ راس اسب از نژادهای ترکمن و دوخون در ۶ دور به مسافت هزار عصر امروز جمعه با حضور حدودهزار تماشاگر در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۷۰۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷ 11 June 2021

در دور اول اسب‌های دوخون بالای سه سال نژاد ترکمن با هم به رقابت پرداختند که اسب جان مورفی گارد با چابکسواری محمد خوجملی با پشت سر گذاشتن دیگر رقبا اول شد و پس از او اسب‌های آرشام‌یوسف با سوارکاری رامین قهرمانی واسب سزار مهر با چابکسواری عبدالحلیم قبادی به‌ترتیب دوم و سوم شدند.

در این دور اسب رادوگا با چابکسواری طاهر گوگ نژاد در هنگام خروج از دپار دچار حادثه شد که مربیان این اسب ادعا داشتند که این حادثه با دخالت عمدی اپراتور دپار رخ داده و این موضوع لحظاتی موجب تشنج در میدان شد.

در دور دوم این رقابت‌ها، اسب‌های بیش از سه سال نژاد ترکمن وارد میدان شدند که اسب "آلبارس" باسوارکاری عبدالحلیم قبادی با پیشی گرفتن از دیگر اسب‌های شرکت کننده در این دور، مقام نخست را کسب کرد و اسب‌های "ایران دوکا " با سوارکاری یونس اورکلی و "یاشار۲" نیز با سوارکاری نورمحمد بهادر به ترتیب عناوین دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

در این دور اسب پریچهر مختومقلی قبل از دستور داوران و بدون سوار کار ازدپار خارج شد و بیش از ۸۰۰ متر ازمسیر میدان را به سمت خط پایان دوید که توسط عوامل فنی به خارج میدان هدایت شد.

اسب‌های ۲ سال نژاد دوخون در دور سوم روز نخست هفته سوم مسابقات سوارکاری در میدان تاختند که در این دور اسب "ریگان" با سوارکاری آرمین آق آتابای در جایگاه نخست ایستاد و اسب‌های "هج تایم" و "مستردن" نیز به ترتیب با چابکسواری نورمحمد بهادر و کمال دالیجه عطا مقام دوم و سوم را به‌دست آوردند.

در دور چهارم این رقابت‌ها، اسب "یومای لووا "با سوارکاری سراج الدین اندروا توانست در میان اسب‌های ۲ ساله نژاد دوخون زودتر از بقیه مقام اول را از آن خود کند و اسب‌های "سالار بندر" و "آی هان" با سوارکاری محمد خوجملی وامیر مختومی پس از او به مقام دوم و سوم رسیدند.

اسب‌های سه ساله نژاد دوخون در پنجمین دور از این مسابقات فرصت رقابت پیدا کردند که اسب "آل بیوتی " با سوارکاری یونس اورکلی توانست با پیشی گرفتن از دیگر رقبا فاتح این دور شود و اسب‌های "سوشا" و "هج نورا" با چابکسواری محمد خوجملی و سراج الدین اندروا به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

در دور پایانی نیز اسب‌های سه ساله نژاد دوخون با هم به رقابت پرداختند که اسب "گینس "با سوارکاری کمال دالیجه عطا مقام اول را به‌دست آورد و اسب‌های "کوکو" و "آیکان" نیزبا سوارکاری عید محمد غراوی و نادر صالح به ترتیب مقام دوم و سوم را از آن خود کردند.

برگزار کنندگان هفته سوم مسابقات اسب‌دوانی کورس بهاره بندرترکمن یک میلیارد و ٢٧۴ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان اسب‌های برتر اهدا کردند.

این هفته از رقابت‌ها به نام شهدای محیط زیست کشور مزین بود .

با وجود دستور العمل ستاد ملی کرونا مبنی برممنوعیت حضور تماشاگران ؛ حدود هزار تماشاگر در میدان حضور داشتند.

بندرترکمن در غرب گلستان واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار