مدیر جهادکشاورزی کلاله در شرق استان گلستان از کشت انواع زراعت بهاره و تابستانه از جمله شالی، هندوانه، ذرت علوفه‌ای و آفتابگردان درسطح ۶ هزار و ۶۴۶ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت که سطح زیرکشت امسال به سبب خشکسالی ۲۰ درصد کمتر از سال قبل است.
کد خبر: ۹۷۳۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶ 26 June 2021

علی علیزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین زراعت بهاره و تابستانه در کلاله مربوط به شالی با چهار هزارو ۲۰۰ هکتار، هندوانه بذری و خوراکی با هزار و ۴۰۰ هکتار، آفتابگردان با ۷۱۰ هکتار و ذرت علوفه‌ای با ۱۲۰ هکتار است.

وی اضافه کرد: پیش بینی تولید از سطح زیرکشت زراعت بهاره و تابستانه در کلاله ۴۲ هزار و ۱۰۰ تن محصول است که بیشترین تولید مربوط به شالی با ۱۸ هزار و ۹۰۰ تن و ذرت علوفه‌ای با هفت هزار و ۲۰۰ تن می‌باشد.

به گفته علیزاده، هم اکنون برداشت برخی محصولات بهاره مانند هندوانه خوراکی، گوجه فرنگی و خیار در کلاله آغاز شده است.

مدیر جهادکشاورزی کلاله همچنین با یادآوری سطح زیرکشت ۶۲ هزار هکتار زراعت پاییزه این شهرستان درسال زراعی جاری (۱۴۰۰ - ۱۳۹۹) از جمله ۴۹ هزارو ۸۹۴ هکتار گندم، ۱۰ هزارو ۲۰۷ هکتار دانه روغنی کلزا، ۳۲۰ هکتار جو، ۷۳۰ هکتار نخود فرنگی و ۵۴۲ هکتار چغندر قند، گفت: پرونده برداشت کلزا با تولید ۱۵ هزارو ۴۰۰ تن، جو با هزار و ۱۰۰ تن و نخود فرنگی با چهار هزار تن بسته شد.

وی افزود: تاکنون کشاورزان کلاله از ۴۸ هزار و ۸۱۸ هکتار مزارع گندم، ۱۴۵ هزار و ۷۰۰ تن محصول برداشت کردند و عملیات برداشت حدود هزار هکتار باقی مانده از این زراعت در ارتفاعات یل چشمه تا هفته آینده پایان می‌یابد.

علیزاده اظهار داشت که تاکنون ۵۶ هزار تن از گندم تولیدی کشاورزان کلاله به مراکز خرید مستقر در این شهرستان تحویل شده است.

به گفته وی، تاکنون ۱۹ هزار تن چغندر قند نیز از سطح ۳۶۱ هکتار از مزارع این محصول در کلاله برداشت و تحویل کارخانه شده است.

مدیر جهادکشاورزی کلاله همچنین گفت که امسال به سبب سرما و خشکسالی، میزان برداشت محصولات پاییزه این شهرستان در مقایسه با پارسال ۹ درصد کاهش یافته است.

شهرستان کلاله با ۱۳۰ هزار نفر جمعیت ۶۸ هزارو ۲۰۳ هکتار اراضی زراعی و باغی دارد که تنها در ۹ هزار و ۴۳۲ هکتار آن به صورت آبی و بقیه دیم کشت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار