به دستور استاندار گلستان و به منظور مدیریت مصرف برق و آب، شروع ساعت کاری ادارات در استان گلستان از فردا ( یکشنبه ۱۲ تیرماه) از ساعت ۶:۳۰ دقیقه تعیین شده است.
کد خبر: ۹۷۵۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹ 03 July 2021

هادی حق شناس ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف برق و آب تأکید کرد و اظهار داشت: با گرمای بی سابقه بهار و تابستان امسال در زمینه تأمین آب و برق مشکلاتی به وجود آمده است و همه باید کمک کنند تا این شرایط را مدیریت کنیم.

وی گفت: برای مدیریت و کاهش مصرف برق و آب در این روزهای گرم از فردا (یکشنبه 13 تیرماه) ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی استان تغییر می‌کند.

به گفته استاندار ادارات و دستگاه‌های دولتی استان از روز سیزدهم تیرماه یک ساعت زودتر یعنی ساعت 6:30 دقیقه صبح کار خود را آغاز می‌کنند و یک ساعت هم زودتر از موعد همیشگی یعنی ساعت 13:30 دقیقه تعطیل خواهند شد.

وی تأکید کرد: این مصوبه برای همه دستگاه‌های اجرایی استان لازم‌الاجرا بوده و تا پایان شهریورماه امسال نیز اجرای آن ادامه خواهد داشت.

میزان مصرف برق در استان به حدود یک‌هزار و 450 مگاوات افزایش یافته و این در حالی است که سهمیه برق استان یک‌هزار و 50 مگاوات است. برای مدیریت این شرایط علاوه بر اعمال خاموشی‌های گسترده و چند ساعته، به مشترکان پرمصرف نیز هشدار جدی برای مدیریت مصرف داده شده و در غیر این صورت برق و آب این مشترکان قطع خواهد شد.

خاموشی چاه‌های کشاورزی و قطع برق واحدهای تولیدی و صنعتی نیز از دیگر اقداماتی است که مسئولان شرکت توزیع نیروی برق برای مدیریت مصرف در استان انجام می‌دهند؛ هرچند این کار انتقادات کشاورزان و صاحبان صنایع را هم در پی داشته است.

تأمین آب شرب در بسیاری از شهرها و روستاهای گلستان به ویژه گرگان، گنبدکاووس و آزادشهر با مشکلات فراوانی مواجه شده است و شرکت آب و فاضلاب نیز به اعمال کاهش فشار در شبکه و قطع شبانه آب در مناطق مختلف شهری و روستایی، روی آورده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار