فرماندار کلاله درشرق استان گلستان گفت که با افزایش شمار بیماران کرونایی، وضعیت این شهرستان بار دیگر از لحاظ شیوع این ویروس از رنگ نارنجی به قرمز تغییر پیدا کرد.
کد خبر: ۹۷۷۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸ 11 July 2021

محمد ابراهیمی تودرواری روز یکشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا این شهرستان اظهار داشت که در چند روز گذشته آمار بیماران کرونایی کلاله به ۲ برابر افزایش یافت و هم اکنون ۵۵ فرد مبتلا به این بیماری در بیمارستان رسول اکرم (ص) این شهرستان بستری هستند.

وی، مهمترین علت افزایش شمار بیماران کرونایی در کلاله را کم توجهی شهروندان به رعایت پروتکل بهداشتی دانست و از بازرسان ستاد کرونا خواست با کسبه‌ای که بدون توجه به شرایط کرونایی به مشتریان با رعایت کمترین فاصله اجتماعی خدمت می‌دهند، برخورد قانونی داشته باشند.

فرماندار کلاله با اشاره به نزدیکی عید قربان و افزایش حضور مردم در بازار و مراکز خرید برای خرید عید، گفت: شهروندان در صورت ضرورت برای حضور در بازار، حتما پروتکل بهداشتی را رعایت و از ماسک استفاده کنند و از شرکت در شب نشینی‌ها، تجمع‌ها و برگزاری جشن‌ها خودداری نمایند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کلاله نیز در این نشست اظهار داشت که سهل انگاری برخی شهروندان نسبت به رعایت پروتکل بهداشتی باعث شیوع ویروس کرونا و افزایش بیماران بستری در این شهرستان شده است.

ابراهیم فدایی افزود: بررسی میدانی کارشناسان نشان از کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا به ۶۲ درصد در این شهرستان دارد.

وی، از مرگ یک بیمار کرونایی دیگر در ۲۴ گذشته خبر داد و گفت: باتوجه به افزایش شمار بیماران بستری‌ها در این شهرستان، احتمال رسیدن سویه جدید بیماری کرونا دلتا به منطقه بالا است.

شهرستان کلاله با افزون بر ۱۳۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع شده است.

همچنین دیروز ۱۹ تیرماه، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفته بود که در حال حاضر ۵۳۱ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد حال ۳۴ نفر وخیم است.

عبدالرضا فاضل افزوده بود که هم اکنون شهرهای گرگان، گنبدکاووس، علی‌آبادکتول، گالیکش، مینودشت، آزادشهر، آق‌قلا و کردکوی در وضعیت قرمز، بندرترکمن، رامیان، کلاله و مراوه‌تپه در وضعیت نارنجی و گمیشان و بندرگز در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار