فرمانداران آزادشهر و رامیان در شرق استان گلستان گفتند که با افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی ۲۲۱ پروژه عمرانی، تولیدی، اقتصادی و اشتغالزا در این ۲ شهرستان طی هفته دولت امسال (۲ تا هشت شهریور) برای ۵۶۵ نفر از جوانان منطقه فرصت شغلی ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۹۸۸۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵ 24 August 2021

فرمانداران آزادشهر و رامیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشتند که برای عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی، تولیدی و اقتصادی هفته دولت این ۲ شهرستان که ۱۹۳ پروژه آن افتتاحی و ۲۸ پروژه دیگر آن آغاز عملیات اجرایی است در مجموع ۲ هزار و ۹۹۵ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده و یا خواهد شد.

فرماندار آزادشهر مجموع اعتبار پروژه‌های هفته دولت این شهرستان را ۲ هزار و ۱۵۵ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: ۶۳ پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغالزا در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی هشت پروژه دیگر نیز آغاز خواهد شد.

حمیدرضا ملک حسینی با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، افزود: برای ۴۸ پروژه‌ عمرانی آزادشهر مبلغ ۸۳۱ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال و برای ۲۳ طرح‌ اقتصادی و اشتغالزای آن نیز هزار و ۳۲۳ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال از محل منابع ملی، استانی و شهرستانی هزینه و یا توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.

به گفته وی، با افتتاح پروژه‌های اقتصادی و اشتغالزا هفته دولت آزادشهر برای ۴۵۲ نفر از جوانان این شهرستان فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

فرماندار آزادشهر، کارخانه تولید پودر محصولات لبنی صباح با سرمایه‌گذاری ۱۸۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۰۰ نفر و کارخانه فرآوری زیتون با سرمایه‌گذاری ۵۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را از شاخص‌ترین پروژه‌های افتتاحی حوزه اقتصادی این شهرستان برشمرد.

ملک حسینی گفت: تکمیل سالن ورزشی نگین شهر با ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و طرح مسکن روستایی با ۲۰ میلیارد ریال از مهمترین طرح های عمرانی قابل افتتاح آزادشهر است.

همچنین فرماندار رامیان نیز در تشریح برنامه‌های هفته دولت امسال‌، گفت که ۱۳۰ پروژه عمرانی و اقتصادی با بیش از ۴۷۸ میلیارد ریال در این هفته افتتاح و عملیات اجرایی ۲۰ پروژه با پیش بینی ۳۶۲ میلیارد ریال اعتبار نیز شروع خواهد شد.

جواد صادقلو افزود: در مجموع برای افتتاح و شروع عملیات اجرایی ۱۵۰ پروژه عمرانی و اقتصادی رامیان ۸۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و یا خواهد شد.

وی اشتغال‌زایی این پروژه‌ها را ۱۱۳ نفر اعلام کرد و اظهارداشت: عمده پروژه‌ها مربوط به حوزه راه روستایی، تامین زیرساخت‌های کشاورزی، برق، مخابرات، آب و فاضلاب، ایجاد و توسعه مشاغل خرد و تولیدی‌های کوچک و نیز مکانیزاسیون کشاورزی و احداث گلخانه و آبیاری تحت فشار است.

شهرستان‌های آزادشهر و رامیان درمجموع حدود ۱۸۵ هزار نفر جمعیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار