رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به کاهش ۲۸۴ نفره بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان طی یک هفته اخیر گفت که در حال حاضر هزار و ۶۰۱ نفر به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های گلستان بستری هستند.
کد خبر: ۹۸۸۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰ 25 August 2021

 

به گزارش تابناک گلستان، عبدالرضا فاضل روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع بیماران بستری مراکز درمانی گلستان ۲۲۶ نفر در بخش مراقبت های ویژه استان بستری هستند که حال۸۳ نفر آنان وخیم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان همچنین گفت که دیروز به ۷۲۸ بیمار کرونایی استان نیز خدمات سرپایی ارائه و داروی رمدسیویر تزریق شد.

فاضل برای جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا از مردم خواست همچنان شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و شست و شوی دست ها را جدی بگیرند.

علی باقری مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان هم از تزریق ۴۹۷ هزار و ۵۳۶ دز واکسن کرونا در استان خبر داد و گفت: ۹۲ هزار و ۶۳۵ دز از واکسن های تزریق شده در مرحله دوم بود.

فرمانده سپاه نینوا گلستان هم گفت: پرسنل بهداشتی و درمانی این نهاد هم اکنون در ۱۷ بیمارستان و مرکز درمانی استان و مراکز واکسیناسیون در کنار کادر درمان مشغول خدمت‌رسانی هستند.

سردار علی‌جمعه ملک‌شاهکویی اظهار داشت: سپاه نینوا استان در چهار شهرستان، هر کدام یک مرکز واکسیناسیون دایر کرده است که در این مراکز ۵۰۰ نفر از پرسنل کادر و بسیجیان همکاری و مشارکت دارند.

وی اضافه کرد: براساس هماهنگی انجام شده با معاونت بهداشت و درمان نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صد نفر از کادر درمان این نهاد نظامی و خانواده بزرگ‌ نیروهای مسلح وارد استان شده و در شهرستان‌های گنبدکاووس و گرگان در حال کمک به کادر درمان هستند.

فرمانده سپاه نینوا گلستان یادآور شد: در مرحله نخست اجرای سه تیم نظارتی، مراقبتی و حمایتی با هدف غربالگری و کنترل شیوع ویروس وظایف محوله را به خوبی انجام دادند.

گلستان با ۱۴ شهرستان حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که قریب به ۱۴ هزار نفر در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی فعالیت دارند.

استان گلستان حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار