جانشین فرمانده نیروی انتظامی گلستان گفت: مامورین پلیس امنیت اقتصادی این نهاد در یک عملیاتی اطلاعاتی و رصد، ۱۱۳ هزار و ۲۵۲ قلم انواع لوازم پزشکی و قاچاق شامل انواع سرنگ، آنژوکت، دستگاه تب سنج و گاز استریل و چندین قلم دیگر را کشف کردند.
کد خبر: ۹۸۹۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵ 29 August 2021

به گزارش تابناک گلستان، سرهنگ فرزاد تاجره در این باره افزود: فرد متهم اقلام پزشکی را از شبکه توزیع خارج و در انباری در مرکز استان نگهداری می‌کرد و سپس به قیمت بیشتر از نرخ دولتی مصوب به فروش می‌رساند.

وی اظهارداشت: کالاهای مکشوفه به دلیل رعایت نشدن ضوابط اختصاصی کالاهای سلامت محور، جزو کالای قاچاق محسوب می‌شود.

وی ارزش ریالی اقلام کشف شده را چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گلستان گفت: گاهی مشاهده می شود که داروهایی که در مراکز مجاز برای معتادین توزیع می شود از چرخه توزیع خارج و به دست افراد معلوم‌الحال می افتد که به صورت غیرقانونی در جامعه توزیع می شود.

تاجره اضافه کرد: این مساله بارها در شورای مبارزه با مواد مخدر استان مطرح و تدابیر خوب و مناسبی برای آن لحاظ شده است اما باز شاهد هستیم که این داروها در بازار خارج از شبکه کشف و ضبط می شود.

وی یادآور شد: مستمر در دستور کار است که نیروی انتظامی ماموریت خود را در خصوص رصد اقلام پزشکی از جمله داروهای کرونایی بیشتر و شدت ببخشد که شبکه اطلاعاتی و چتر اطلاعاتی گسترده‌تر شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین هفته گذشته فردی که در شهرستان گنبدکاووس اقدام به فروش داروی "اکتمرا" به صورت قاچاق و غیرقانونی می کرد در یکی از خیابان‌های گنبدکاووس شناسایی و دستگیر شد.

به گفته تاجره این فرد این داروی کمیاب ویژه بیماران کرونایی را به قیمتی بین ۸۰ تا ۱۵۰ میلون ریال خارج از شبکه توزیع به فروش می رساند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار