نمایشگاه دستاوردهای مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان مرکز جهاددانشگاهی استان گلستان روز چهارشنبه در محل ساختمان تاریخی موزه امیر لطیفی شهر گرگان گشایش یافت.
کد خبر: ۹۹۰۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷ 01 September 2021

در این نمایشگاه یکروزه یازده طرح استارتاپ پس از ایده سازی از سوی جوانان خلاق منطقه در حوزه های ترویج، نوآوری و شتابدهی، به افراد علاقمند یا دستگاه ها و نهادها برای سرمایه گذاری در حمایت و تولید انبوه، معرفی شده است.

مدیر مرکز نوآوری جوانان مرکز جهاد دانشگاهی گلستان به خبرنگار ایرنا گفت: شکل گیری این نمایشگاه از آبان پارسال با فراخوان برای شناسایی طرح های خلاق جوانان استان در حوزه های گیاهان دارویی، گردشگری و صنایع دستی بوده است.

مهدی خطیر نامنی افزود: در این نمایشگاه ایده های خلاق ، آماده سرمایه گذاری شماری از جوانان استان در حوزه ترویج، نوآوری و شتابدهی، معرفی می شود.

وی ایده های آماده جذب سرمایه گذاری را از جمله فرآوری گیاهان دارویی، قلم زنی روی مس، تولید دستگاه آزمایش کرونا، تولید دستگاه برداشت گل گاو زبان، تولید حشره کش گیاهی، آموزش جاجیم بافی به گودکان، گردشگری دریایی استفاده از ظرفیت شیلات و استفاده از فضای پشت بام اماکن برای فروش صنایع دستی و برپایی رستوران، معرفی کرد.

خطیر نامنی با اشاره به این که جهاد دانشگاهی استان تمامی ایده های خلاق را به سرمایه گذاران داخلی معرفی کرده است ،افزود: تاکنون کمیته امداد گلستان از ایده آموزش جاجیم بافی به کودکان برای سرمایه گذاری استقبال کرده است.

وی در حمایت از ایده های جدید جوانان استان در حوزه تولید و اشتغال هم گفت : مرکز نوآوری جوانان جهاد دانشگاهی این آمادگی را دارد با تامین کارگاه و ارائه مشاوره تخصصی از جوانان علاقمند برای تبدیل ایده های آنان به تجاری سازی حمایت کند.

گلستان واقع در شمال کشور دارای هفت اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا، ظرفیت های بکر در حوزه کشاورزی، گردشگری و صنعت دارد که می توان از این ظرفیت با ارائه ایده های خلاق در ایجاد فرصت های شغلی و تولید ثروت برای منطقه استفاده کرد.

در استان گلستان یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف زندگی می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار