خانواده‌های گلستانی در آستانه شروع دومین سال تحصیلی در شرایط کرونایی بر سر ۲ راهی ادامه آموزش مجازی و افت تحصیلی فرزندان و یا حضور در کلاس‌های درس همراه با دلهره ابتلا به کرونا قرار گرفتند که تصمیم کارشناسانه مسوولان امر و ستاد ملی مقابله با کرونا دراین حوزه راهگشاست.
کد خبر: ۹۹۱۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹ 06 September 2021

با شیوع کرونا از اسفند سال ۹۸، آموزش و پرورش به تدریج با تقویت بستر شبکه شاد به سمت فعالیت در فضای مجازی سوق پیدا کرد و معلمان به‌جای حضور فیزیکی در کلاس‌های درس با استفاده از گوشی و تبلت آموزش دانش آموزان را برعهده گرفتند و با همکاری والدین پیگیر تکالیف محصلان شدند.

به اعتقاد کارشناسان آموزش و پرورش گلستان، گذران سه ماه پایانی سال تحصیلی ۹۹ - ۹۸ و ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ در بستر شبکه شاد و به صورت مجازی در کنار مزایایی مانند آشنایی بهتر مردم بویژه دانش آموزان با اینترنت، افزایش تقریبی سواد رسانه‌ای این قشر، کم شدن هزینه‌های رفت و آمد و حذف سرویس‌ها از جدول مخارج و گسترش پهنای باند شبکه‌های اینترنتی، به‌دلیل کم رنگ شدن تسلط معلمان بر آموزش متاثر از نبود ارتباط چهره به چهره، باعث افت تحصیلی دانش آموزان در مقایسه با شرایط قبل از کرونا شده است.

محرومیت ۱.۵ ساله از حضور فیزیکی در کلاس‌های درس باعث اختلال در ارتباطات انسانی و اجتماعی دانش آموزان و شکل گیری رفتاری همراه با استرس در برخورد با همسالان و مهمتر از همه کاهش اعتماد به نفس آنان در مواجهه با معلم هنگام حضور در کلاس درس و پاسخگویی شده زیرا بخش قابل توجهی از تکالیف خود در زمان آموزش مجازی را با کمک والدین انجام می‌دادند.

بیشتر والدین گلستانی همانند دیگر والدین در سراسر کشور با اذعان به مناسب نبودن ادامه آموزش صرف مجازی به دانش آموزان و لزوم حضور در کلاس‌های درس از مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش درخواست کردند روند واکسیناسیون کرونا را سرعت ببخشند و هر چه زودتر شرایط تزریق واکسن مناسب گروه سنی زیر ۱۸ سال را نیز فراهم کنند.

ستاره صبوحی، مادری که ۲ فرزند محصل در پایه چهارم و ششم ابتدایی دارد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که فرزندانم که در مقاطع مختلف تحصیلی به حضور در کلاس درس و نظارت مستقیم معلمان عادت داشتند در ۲ سال گذشته با تغییر فضای آموزش از مدرسه به دنیای مجازی، علاقه کمتری به درس نشان می‌دهند.

وی گفت: در ۲ سال گذشته پا به پای معلم فرزندانم با توجه به حساسیت آموزش در پایه ابتدایی در کنار وظیفه مادری، مسوولیت نظارت بر انجام تکالیف آنان را برعهده داشتم.

صبوحی افزود: تا پیش از شیوع کرونا و آغاز فعالیت شبکه شاد و همراه شدن والدین در آموزش، شغل معلمی را یک کار فرهنگی بی دغدغه و روخوانی صرف مطالب کتاب‌های درسی برای دانش آموزان می‌دانستم اما در این ۲ سال درگیری با کرونا و همراهی با فرزندانم در بحث آموزش، به جایگاه ارزشمند شغل معلمی پی بردم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار