نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس:
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: استاندار باید روحیه جهادی داشته و استان را کامل بشناسد و ترجیحاً بومی باشد.
کد خبر: ۹۹۱۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۱ 06 September 2021

به گزارش «تابناک گلستان»، غلامرضا منتظری در خصوص انتخاب استاندار اظهار کرد: استاندار رئیس جمهور یک کشور کوچک بوده و انتخاب وی از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: فردی که انتخاب می‌شود باید چهره توانمند داشته و به تناسب این مأموریت خطیر توان انجام آن را داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به انتظاراتی که از استاندار می‌رود وی باید روحیه جهادی داشته و استان را بشناسد و ترجیحاً بومی توانمند و نه بومی به هر قیمتی باشد.

منتظری اضافه کرد: با توجه به شرایط خاص گلستان استاندار باید دغدغه توسعه داشته باشد زیرا استان ما در بسیاری از حیطه‌ها عقب ماندگی معنادار و محسوسی دارد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، قدرت ارتباطی بالا را از دیگر ویژگی‌های استاندار برشمرد و گفت: استاندار باید بتواند منابع و اعتبارات مالی خوبی برای استان جذب کند.

وی اضافه کرد: برنامه محوری از دیگر ویژگی‌های یک استاندارد است و باید با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای تعریف شده تلاش کند استان را در افق ترسیم شده رشد و ارتقا دهد.

منتظری ادامه داد: مردمی بودن و با لایه‌های مختلف مردم در ارتباط بودن از دیگر ویژگی‌های یک استاندار است.

رفع مشکلات معیشتی مهم‌ترین نیاز گلستان

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در خصوص مهم‌ترین نیازهای گلستان هم گفت: مباحث اقتصادی و نیازهای معیشتی به ویژه کالاهای اساسی و ایجاد فرصت شغلی از مهم‌ترین نیازهای استان است که اگر اشتغال در استان شکل بگیرد بیکاری و بالتبع آن آسیب‌ها کاهش یافته و زمینه رضایت‌مندی و تقویت امید در بین مردم فراهم خواهد شد.

وی اضافه کرد: استانی با وضعیت کشاورزی و قطب صنایع غذایی هستیم که باید به طور ویژه به بحث کشاورزی توجه شده و از کشاورزان حمایت شود.

منتظری بیان کرد: فراهم کردن صنایع تبدیلی و تکمیلی از مهم‌ترین نیازهای استان است که سبب رونق اقتصادی خواهد شد و استان را از خام‌فروشی نجات می‌دهد.

وی با بیان اینکه بهترین و مرغوب ترین نوع گندم در گلستان تولید می‌شود، گفت: اما هیچ صنایع وابسته به آن جز کارخانه آرد در استان وجود ندارد لذا باید صنایع مرتبط با آن ایجاد شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حوزه دام و طیور هم وضعیت خوبی داریم اما زنجیره این مجموعه در استان شکل نگرفته که می‌تواند با برنامه‌ریزی آن را تشکیل داد.

وی احیا پنبه را به عنوان یک محصول راهبردی ضروری دانست و گفت: باید زنجیره این محصول هم از مزرعه تا صنایع پوشاک ایجاد شود که اگر اتفاق بیفتد آثار خوبی برای استان به همراه خواهد داشت.

منتظری بیان کرد: شکل گیری منطقه آزاد اینچه برون که مجوز آن صادر شده باید در اولویت برنامه‌های استاندار باشد و با گسترش این مجموعه زمینه تحول استان را فراهم کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار