معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب با اشاره به افزایش چشمگیر میزان اعتبار تامین آب شرب شهری و روستایی در بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: تلاش می‌کنیم با اجرای طرح‌های میان مدت و بلند مدت مشکلات این بخش را برطرف کنیم.
کد خبر: ۹۹۴۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲ 18 September 2021

حمیدرضا جانباز ظهر امروز در مراسم افتتاح یک حلقه چاه شرب در شهرستان آزادشهر با حضور نماینده مردم شهرستان‌های آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: افتتاح یک حلقه چاه شرب با دبی 25 لیتر بر ثانیه در زمان کمتراز دو ماه کم با وجود معارضین فراوان به سرانجام رسیده است. این چاه مشکل آب حدود 20 هزار نفر را حل می‌کند و اجرای طرح‌های کوچک آبرسانی نباید مانع اجرای طرح‌های بزرگ‌تر باشد.

وی اظهار کرد: ما ضمن اینکه نگاه به پروژه‌های کوچک داریم پروژه‌های بزرگ هم مدنظر ماست.ما باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تابستان 1401 به مراتب بهتر باشد.

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: امسال در بودجه روستائی استان گلستان اتفاقات خوبی افتاده و افزایش 8 برابری اعتبارات را داریم که امید است، این اتفاق خوب منجر به سرعت دادن به پروژه‌های عمرانی در استان و شهرستان شود.

جانباز بیان کرد: بخشی از منابع اعتباری ما غیر نقدی است باید با سیستم بانکی به تفاهم برسیم. دغدغه عزیزان ما در بخش مشاور و پیمانکاران را به صورت نقدی حل کنیم.

وی با بیان اینکه افتتاح این چاه شرب در شهرستان آزادشهر شروعی بر تامین آب میان مدت در این شهرستان است، افزود: اگر اعتبارات ملی مناسب تحصی یابد کمک مالی مناسب بشود همکاران آب منطقه ای و فاضلاب استان توانائی دارند پروژه های آب را در استان به سرانجام برسانند.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر میزان اعتبار تامین آب شرب شهری و روستایی در بودجه سال 1400 گفت: تلاش می‌کنیم با اجرای طرح‌های میان مدت و بلند مدت مشکلات این بخش را برطرف کنیم.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و معاون وزیر نیرو امروز همچنین در بازدید از سد نرماب مینودشت گفت: میزان اعتبار اختصاص یافته به طرح‌های تامین آب شرب روستایی سال‌های پیش کمتر از یک صد میلیارد تومان بود که امسال به بیش از 800 میلیارد تومان افزایش یافت.

جانباز همچنین با بیان اینکه هر ساله 3 تا 5 درصد از شبکه‌های آبرسانی کشور‌های توسعه یافته اصلاح می‌شود خبر داد: سند پایه دار ملی برای اصلاح این شبکه‌ها در داخل کشور ما تهیه شده و در اختیار مجلس برای تصویب و اختصاص اعتبار قرار گرفته است.

جانباز گفت: اصلاح سالانه 3 درصد شبکه‌های آبرسانی در کشور به حدود 1800 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

معاون وزیر نیرو همچنین اعلام کرد: بخشی از سد نرماب چهل چای را تابستان سال آینده با هدف تامین آب آشامیدنی مردم آبگیری خواهیم کرد.

او به تکمیل طرح جمع آوری فاضلاب شهری گنبد کاووس تا یک سال دیگر هم اشاره کرد و گفت: با افتتاح این طرح 150 هزار انشعاب آب از مزایای آن بهره مند می‌شوند.

جانباز با بیان اینکه بیش از 20 سال از کلمگ زنی اجرای این طرح می‌گذرد ادامه داد: این طرح به دلایل مختلف مانند عدم تخصیص اعتبار کافی و به موقع اکنون فقط حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی شده با اختصاص 140 میلیارد تومان اعتبار، هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار