دو نرخی بودن ارز فسادزا است

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی مجلس گفت: دو نرخی بودن ارز را فسادزا دانست و افزود: برای مقابله با این فساد باید نقشه راهی تدوین شود و در هفته‌های اخیر مباحثی درباره این موضوع در دولت مطرح شده، از دستگاه‌های متولی مانند وزارت جهاد کشاورزی و بانک مرکزی درخواست شد که گزارش‌های لازم در این زمینه به کمیسیون کشاورزی مجلس ارائه شود.
کد خبر: ۱۰۱۹۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳ 30 December 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: محمدجواد عسکری دو نرخی بودن ارز را فسادزا دانست و افزود: برای مقابله با این فساد باید نقشه راهی تدوین شود و در هفته‌های اخیر مباحثی درباره این موضوع در دولت مطرح شده، از دستگاه‌های متولی مانند وزارت جهاد کشاورزی و بانک مرکزی درخواست شد که گزارش‌های لازم در این زمینه به کمیسیون کشاورزی مجلس ارائه شود.
نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ادامه این جلسه یکشنبه هفته آینده با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار می‌شود، افزود: باید یک بار برای همیشه این موضوع تعیین تکلیف شود، البته توجه به این نکته نیز ضروری است که برای تعیین تکلیف این موضوع باید سازوکار‌هایی پیش بینی و زیرساخت لازم مهیا شود.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم پیش از اینکه بستر‌ها و زیرساخت‌ها لازم مهیا شود، اجازه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را نخواهیم داد تا دغدغه تولیدکنندگان و مصرف کنندگان برطرف شود.

 

گوشت، مرغ و تخم مرغ بازار تامین شده است

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: براساس آخرین گزارش‌ها از نظر تامین گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ وضعیت مطلوبی داریم و به اندازه کافی این نوع کالا‌ها دپو و آماده شده است.
آقای محمدجواد عسکری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با اشاره به افزایش عرضه مرغ و تخم مرغ به بازار در هفته‌های اخیر اظهارداشت: یکی از مشکلات اساسی این بود که اختیارات در زمینه تامین و توزیع به دو وزارتخانه صمت و کشاورزی مرتبط بود که با گرفتن اختیار از وزارت صمت و تحویل به وزارت جهادکشاورزی، زنجیره تولید، نظارت و قیمت گذاری به وزارت جهادکشاورزی مرتبط شده است و در واقع باید این وزارتخانه پاسخگو در تمام موارد باشد.

 

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: حتی موضوع نظارت از وزارت صمت نیز به وزارت جهادکشاورزی منتقل شده است و براساس آخرین گزارشی که در روز گذشته از این نهاد به دست آوردم، در حوزه مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز وضعیت بسیار مطلوبی داریم و به مقدار زیادی از این نوع کالا دپوشده و آماده است و همچنین در امور پشتیبانی امور دام برنامه‌های مناسبی را دردست اجرا دارد.
آقای عسکری تصریح کرد: در بحث خرید دام‌های مازاد قراراست یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس خریداری شود و تا دو هفته قبل نیز ۱۱۳ هزار راس خریداری شده است و براساس یک زمانبندی مشخص و این رقم به یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس خواهد رسید.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: قیمت‌ها باید ثابت باشد و هیچ دستگاهی حق افزایش قیمت‌ها را ندارد و ما به عنوان مجلس به عنوان دستگاه نظارتی بر این موضوع نظارت کامل خواهیم داشت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار