سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش استان:

در آموزش و پرورش باید همه استان خوزستان را یکسان ببینیم

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به برنامه‌ها و اولویت‌های این اداره‌کل، گفت: در بحث عدالت اجتماعی و آموزشی باید تلاش کنیم که همه استان خوزستان را یکسان ببینیم و این عدالت، به معنای توانمندی است.
کد خبر: ۱۰۴۲۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷ 01 May 2022

مسعود حمیدی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تبریک روز معلم و روز کارگر، اظهار کرد: شروع کار هر دولت جدید طبیعتا برنامه‌های جدیدی نیز به دنبال دارد و در استان خوزستان نیز با مشورت‌ها و بررسی‌های انجام شده، چند اولویت را برای آموزش و پرورش استان مدنظر قرار دادیم.

وی با تاکید بر لزوم بهبود وضعیت دانش‌آموزان خوزستانی در نتایج کنکور سراسری و آزمون‌های پایانی افزود: رتبه استان خوزستان به ویژه در کنکور سراسری و آزمون‌های پایانی رتبه خوبی نیست و متاسفانه جزو دو استان آخر در کشور هستیم.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به دیگر اولویت جدید این اداره‌کل گفت: هنرستان‌ها و دبیرستان‌های کار و دانش استان خوزستان می‌توانند نیروی کار لازم را برای صنایع استان تربیت و مشکل اشتغال را حل کنند. روز گذشته از نمایشگاه دستاوردهای دانش‌آموزان هنرستانی بازدید کردم و این نمایشگاه، نشان‌دهنده خلاقیت و کارآفرینی دانش‌آموزان است؛ این‌ها ارزشمند هستند. یکی از برنامه‌های ما برای آموزش و پرورش، توسعه کمی و کیفی هنرستان‌ها است.

وی در خصوص لزوم لحاظ عدالت اجتماعی و آموزشی افزود: در بحث عدالت اجتماعی و آموزشی باید تلاش کنیم که همه استان خوزستان را یکسان ببینیم و این عدالت، به معنای توانمندی است. در این خصوص، مدارس سنگی و کانکسی در حال برچیده شدن هستند و مابقی نیز جمع‌آوری خواهد شد.

حمیدی‌نژاد گفت: تجهیزات آموزشی نیز باید به نسبت مساوی در همه مناطق توزیع شود تا همه از شرایط یکسان استفاده کنند.

وی بیان کرد: خلاقیت، نوآوری و تربیت نیرو و حل مشکلات نیروی انسانی را نیز بررسی و احصا کرده‌ایم. قطعا می‌توان با کمک خیرین آموزشی و بخش خصوصی، کمبودها را جبران کرد. تربیت نیروی انسانی جوان، انقلابی، خلاق و متفکر در تراز آموزش و پرورش کشور از اهدافی است که در آموزش و پرورش خوزستان دنبال می‌شود.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در پایان گفت: چه در بعد نیروی انسانی، چه آموزشی و چه تربیتی اشکالات احصا شده‌اند و برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی لازم را انجام دادیم و به این منظور نیز همه باید پای کار باشند که برای آن به کمک نیاز داریم تا مشکلات را حل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار