استقبال از دز چهارم واکسن کرونا در استان مرکزی مطلوب نیست

رییس مرکز بهداشت استان مرکزی از استقبال کم مردم از نوبت چهارم واکسن کرونا خبر داد و گفت: این آمار مناسب نیست.
کد خبر: ۱۰۵۱۹۶۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹ 21 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی افزود: هر چند در شرایط فعلی وضعیت کرونایی شهرستان های مختلف استان خوب و نسبتا پایدار و تحت کنترل است اما، تجربه و تاریخ نشان داده با توجه به زیرکی و سرعت انتقال این ویروس، هر لحظه ممکن است شرایط دگرگون شده و همه چیز متحول شود.
وی یادآورشد: در این شرایط واکسیناسیون و تزریق واکسن نشان داد اصلی ترین و محکم ترین دلیل برای کنترل این بیماری، دریافت واکسن و ایمنی حداکثری جامعه است.
وی تاکید کرد: پس از آنکه سرعت واکسیناسیون در استان مرکزی در نوبت های ۳ گانه بقدری بود که توانستیم، این بیماری را مدیریت و تحت کنترل دربیاوریم، حال به شرایط و زمانی رسیده ایم که با تزریق دز چهارم می تواند این شرایط را تداوم بخشید و از تکرار روزهای بحرانی جلوگیری کرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: واکسن نوبت چهارم کرونا ویژه بیماران زمینه ای، افراد بالا ۷۰ سال و کادر بهداشت و درمان است.
وی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از جمعیت هدف استان مرکزی نوبت چهارم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، افزود: علت استقبال کم از تزریق نوبت چهارم واکسن کووید ۱۹ عادی پنداری و دیدگاه نداشتن نیاز به آن است.
وی تاکید کرد: اثر مطلوب تزریق واکسن ۶ ماه است که به تدریج اثربخشی آن کاسته می‌شود و لازم است افراد نسبت به تزریق نوبت جدید اقدام کنند.
دکتر علیمحمدی افزود: تاکنون ۲ میلیون ۵۰۰ هزار دز (هر چهار نوبت واکسن) در استان مرکزی علیه کووید ۱۹ تزریق شده است که ۲ میلیون ۳۰۰ هزار دز آن نوبت های اول تا سوم بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار