شکارچیانی که فریب روز تعطیل را خوردند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: با پایش دنای شرقی در یک روز تعطیل ۲ گروه متخلف به همراه ۲ قبضه اسلحه غیر مجاز و لاشه ۴ قطعه کبک دستگیر و اعمال قانون شدند.
کد خبر: ۱۱۷۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۵ 22 June 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست استان اسلام جاودان خرد صبح امروز شنبه ۲ تیرماه ۱۴۰۳ از پایش مناطق حفاظت شده دنای شرقی و دستگیری ۲ گروه متخلف شکار در یک روز خبر داد.

جاودان خرد گفت: برخی از متخلفین فکر می‌کنند که با رسیدن ایام تعطیل، حاشیه امنی برای شکار فراهم می‌گردد برهمین اساس با برداشن تفنگ و فشنگ برای شکار راهی مناطق تحت مدیریت محیط زیست می‌شوند.

وی گفت: محیطبانان با تجربه کاری که دارند پایش خود را در روز‌های تعیطل افزایش می‌دهند و با رصد منطقه هرگونه تخلفی را اعمال قانون می‌نمایند.

جاودان خرد گفت: یگان حفاظت محیط زیست استان از صبح جمعه دیروز، پایش مناطق حفاظت شده دنای شرقی را بصورت نامحسوس انجام داده و در همین راستا موفق شدند ۲ گروه متخلف شکار را دستگیر و اعمال قانون نمایند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: گروه اول به همراه لاشه ۴ قطعه کبک و یک اسلحه غیرمجاز دستگیر شد، اما نفر دوم درحالیکه ابزار آلات ویژه شکار را به همراه داشت و به قصد شکار به مناطق حفاظت شده ورود کرده بود، قبل از هرگونه شکاری دستگیر و یک قبضه اسلحه غیر مجاز پی سی پی از وی گشف و ضبط شد.

وی ضمن تشکر از تلاش شبانه روزی محیط بانان در حراست از مناطق حفاظت شده استان گفت: متخلفین آگاه باشند، با رصد و پایش مناطق تحت مدیریت با همکاری مردم طبیعت دوست از طریق سامانه ۱۵۴۰ هیچ گونه حاشیه امنی برای متخلفین ایجاد نخواهد شد و در صورت مشاهده برابر قانون برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

وی گفت: متخلفین به همراه آلات مکشوفه جهت سیر مراحل قانونی تخلفات مرتکب شده خود به مراجع قضایی معرفی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار