رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه خبر داد؛

اعلام برنامه های دهه اول محرم در کرمانشاه

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه از اکران طرح های فرهنگی متناسب با ایام محرم بر روی بیلبورد ها، عرشه پل ها و...،استقرار موکب ها در سطح شهر، برگزاری برنامه هیأت ها و عزاداری در سطح شهر، احداث حسینیه سیار در محلات محروم، برگزاری سوگواره و برافراشتن پرچم محرم حسینی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶ 08 July 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، ایمان درخشی اظهار کرد: فضا سازی شهری حوزه کاری اداره ارتباطات سازمان فرهنگی است که دارای ۲ بخش است و بخش اول مربوط به پل های عابر پیاده و بیلبورد ها است که به موضوع محرم اختصاص داده شده که اداره ارتباطات سازمان فرهنگی با همکاری حوزه هنری بخشی از جملات ناب کتاب (فتح خون) از شهید مرتضی آوینی که به تعبیری امر به معروف ترین کتاب حوزه محرم است استخراج کرده و حوزه هنری انقلاب اسلامی آن را طراحی کرده است و اداره ارتباطات سازمان فرهنگی نسبت به چاپشان اقدام کرده و سازمان سیما و فضای سبز شهرداری وظیفه نصب آن ها را بر عهده دارد.

وی افزود: بخش دوم پایه های سطح شهر است که به انتشار فراخوان و اطلاعیه های هئیت های سطح شهر و همچنین هئیت های کم برخوردار اختصاص داده شده که سازمان فرهنگی نسبت به چاپ اطلاعیه ها و سازمان سیما و منظر نسبت به نصب آن ها اقدام کرده است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد:اداره ارتباطات سازمان فرهنگی در حوزه رسانه تعداد ۳۰ عدد کلیپ با عنوان بصیرت عاشورایی و شور حسینی جمع آوری کرده و بصورت روزانه یک کلیپ در فضای پیام رسان های سازمان (اینستاگرام، ایتا، تلگرام، واتس آپ و... ) منتشر میشود که زمان هر کلیپ بین یک تا ۲ دقیقه است که در آن برخی از اساتید حوزه دانشگاه و طلاب و روحانیون موضوعی را توضیح می دهند.

 معاونت فرهنگی سازمان دیروز که روز اول محرم بوده ساعت ۶ بعدازظهر بزرگترین پرچم محرم حسینی را به متراژ ۳۸۰ متر مربع را در پارک شیرین کرمانشاه برافراشته کرده که عنوان این پرچم کلمه‌ی (کرمانشاه دروازه کربلا) است و همچنین هیئت های مذهبی پیر غلامان و مداحان همه دیروز در این مراسم حضور داشتند و پیر غلامان زیر این پرچم را امضاء زدند.

درخشی گفت: امروز همزمان با مراسم بر افراشته شدن پرچم محرم سوگواره نواهای ایینی حسینی هم برگزار میشود که اختتامیه آن در اربعین است که در طی این مدت شاعران و مداحان می توانند نواهای کردی و قدیمی را برای شهرداری ارسال کنند و در مراسم اختتامیه به برگزیدگان هدایایی تعلق خواهد گرفت.

وی بیان کرد: اقدام بعدی از سوی معاونت فرهنگی سازمان، احداث یک حسینیه سیار است که در محلات محروم و کم برخوردار می چرخد و برنامه های مثل مداحی، تعزیه، سخنرانی و... اجرا میکند، همچنین سه موکب در سطح استان در پارک شرقی، پارک شبدیز در کمربندی غربی، و در پارک رهایی سراب قنبر تجهیز شده که این موکب ها بصورت ایستگاه ثابت هستند و یک سری از طلاب که از قم آمده اند در آن ها حضور دارند ضمن پذیرایی از بازدیدکنندگان مداحی و سخنرانی انجام میشود.

ایمان درخشی افزود: از ابتدای محرم ما بصورت یک تیم همراه با یک سری از طلاب در هیأت های مختلف می چرخیم و یک سری تندیس شال و بج های سینه با عنوان کرمانشاه دروازه کربلا را بر اساس یک سری شاخص های خاص به هیأت های قدیمی و پیر غلامان و هییت های جوان و نو پا بعنوان هدیه میدهیم و همچنین طلاب همراه، برای کودکان و نوجوانانی که در هییت ها حضور دارند در مورد تاسوعا و عاشورا صحبت می کنند و با برگزاری یک مسابقه نقاشی برای کودکان سعی میکنیم کاری کنیم که دیدگاه و نگاهشان به ماه محرم و امام حسین را بصورت نقاشی بیان کنند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: اولین هیئت کودکان کرمانشاهی  با هدف آموزش کار هئیت و آشنایی بیشتر با این سیستم به کودکان در محل پارک درخشان واقع در چهارراه گذرنامه تاسیس شده که اعضای هیأت همگی کودکان هستند و در دهه محرم هر روز صبح این هیأت برقرار است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار