معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان قم خبر داد:

تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات قم به تجهیزات زمستانی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان قم از تجهیز پایگاه‌های جاده‌ای امداد و نجات به تجهیزات زمستانی و آغاز طرح امداد و نجات زمستانی خبر داد.
کد خبر: ۱۳۳۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸ 23 November 2015
به گزارش تابناک قم، محمدرضا بهرامی با اشاره به تجهیز پایگاه‌های جاده‌ای به تجهیزات زمستانی گفت: با توجه به دستورالعمل سازمان امداد و نجات و برنامه هر ساله جمعیت استان قم، نسبت به ایجاد پایگاه‌های ثابت، سیار و موقت زمستانی در جاده‌های استان برای مقابله با حوادث احتمالی و امداد رسانی سریع به هموطنان اقدام کردیم.

وی ادامه داد: در طرح زمستانی از بخش‌های استان غافل نشدیم و با هماهنگی بخشداران، پایگاه‌های امداد و نجات را به تجهیزات امداد زمستانی تجهیز کردیم.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان قم ادامه داد: با راه‌اندازی و تجهیز این پایگاه‌ها می‌توانیم در حوادثی مانند مسدود شدن راه‌ها و محورهای مواصلاتی بر اثر بارش برف یا وقوع سیل اسکان اضطراری و تغذیه خشک را در اختیار حادثه‌دیدگان قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر شش پایگاه در بخش‌های استان ایجاد کرده است، گفت: این پایگاه‌ها با زحمات سازمان امداد و نجات و اداره‌کل مدیریت بحران استان در بخش‌هایی همچون کهک، خلجستان، جاده قدیم قم تهران و سلفچگان ایجاد شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر قم خاطرنشان کرد: در راستای امدادرسانی بهتر در طرح زمستانی دوره بازآموزی امداد زمستانی برای امدادگران و نجاتگران برگزار شده است که در آن شرکت‌کنندگان با تجهیزات امداد زمستانی و موضوعات مربوط آشنا شدند.

گفتنی است، طرح امداد زمستانی از ابتدای آذرماه آغاز شده است و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار