هشدار پلیس فتا به کاربران تلفن هوشمند

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم پلیس فتا ناجا گفت: کاربران تلفن های هوشمند مراقب باشند بسیاری از نرم افزارهای پروکسی و VPN می‌توانند به پورت‌ های باز گوشی آنها دسترسی یافته و اطلاعات ذخیره شده در گوشی های آنها را به سرقت ببرند.
کد خبر: ۱۴۹۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴ 22 December 2015
به گزارش تابناک یزد، به نقل از پلیس فتا، سرهنگ علیرضا آذردرخش افزود : همانگونه که در سیستم های رایانه ای این نرم افزارها تهدید زا بودند و امکان جاسوسی و سرقت از سیستم های PC را داشتند در گوشی های هوشمند نیز این قابلیت را دارند.

وی گفت: کاربران گوشی های هوشمند که به اینترنت متصل هستند، حتما از ذخیره فایل های محرمانه و شخصی بر روی گوشی های خود خودداری کنند.

این مقام مسئول افزود: برخی از کاربران گوشی های هوشمند نمی دانند که اغلب سرورهایی که اشتراک VPN را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، نه تنها تمامی اطلاعات رد و بدل شده را بررسی و کنترل می‌کنند، بلکه به همین وسیله با پورت‌های باز گوشی کاربر به اطلاعات درون گوشی وی دسترسی پیدا کرده و امکان کپی‌برداری و یا دیدن اطلاعات داخلی گوشی کاربر را دارند.

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم پلیس فتا ناجا گفت: حتی برخی از VPN به اس ام اس های ارسالی و دریافتی کاربر دسترسی دارند و می توانند با نرم‌افزارهای پیشرفته بدون آگاهی کاربر، اطلاعات موجود در گوشی هوشمند یا شبکه داخلی کاربر را برای خود کپی کنند.

سرهنگ علیرضا آذردرخش در ادامه به کاربران توصیه کرد: حتما یک آنتی ویروس به روز و قوی برای گوشی خود انتخاب و فعال کنند، ضمن آنکه در نصب نرم افزارها نیز دقت کافی کرده و دسترسی ها را محدود کنند.

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم پلیس فتا گفت: هموطنان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش آموزش مراجعه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار