هدایت سرریز سد اکباتان به آبشینه

وی نیاز آب شرب همدان را 50 میلیون مترمکعب در سال دانست و گفت: بیش از 50 درصد آب شرب مورد نیاز باید از سایر منابع استفاده شود.
کد خبر: ۲۲۰۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ 28 April 2016
معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان از سرریز شدن آب سد اکباتان خبر داد و گفت: اگر سرریز آب پایدار باشد به سد آبشینه هدایت می‌شود.

حمیدرضا نیکداد امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به سرریز شدن آب سد اکباتان اظهار کرد: بر اساس آنچه آب‌منطقه‌ای اعلام کرده در حال حاضر صد درصد سد اکباتان پر شده و سد در حال سرریز است.

وی با بیان اینکه حجم آب ذخیره شده در سد اکباتان 34 میلیون مترمکعب است، تصریح کرد: اگر سرریز آب سد اکباتان پایدار باشد به سد آبشینه هدایت می‌شود.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان خاطرنشان کرد: در صورت پایداری سرریزی آب از سد اکباتان و ورود آب به سد آبشینه، منابع زیرزمینی نیز بنا به ساختار سد آبشینه بهره‌مند خواهند شد.

وی نیاز آب شرب همدان را 50 میلیون مترمکعب در سال دانست و گفت: بیش از 50 درصد آب شرب مورد نیاز باید از سایر منابع استفاده شود.

نیکداد با تأکید بر اینکه به ناچار باید از منابع آب زیرزمینی نیز استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: افت چاه‌های آب زیرزمینی در چند سال اخیر موجب شده در تأمین آب بخش غربی همدان با مشکل مواجه شویم.

وی یادآور شد: از آب‎بند خاکو و عباس‌آباد نیز که منابع فصلی تأمین آب شرب همدان هستند، غیر از فصول زراعی و در زمانی که کشاورزان نیاز به آب ندارند، استفاده می‌شود.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان ضمن تأکید بر مدیریت مصرف از سوی مشترکان آب بیان کرد: تنها راهکار رهایی از بحران بی‌آبی مدیریت مصرف و جلوگیری از هدررفت آب است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار