امضای تفاهم نامه سازمانهای استاندارد ایران و روسیه

به منظور تسهیل در مبادلات تجاری دو کشور ايران و روسيه تفاهم نامه ای منعقد کردند.
کد خبر: ۶۵۱۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱ 05 September 2018

نمایندگان دو کشور در سازمان ملی استاندارد جمهوری اسلامی ایران واقع در کرج با امضای این تفاهم نامه مسیر تبادل کالا و خدمات و توسعه همکاری ها در زمینه تایید صلاحیت و در چارچوب قوانین و مقررات جاری دو کشور را هموارتر کردند.

این تفاهم نامه در زمینه های همکاری های فنی، تبادل اطلاعات، آموزش و حل و فصل اختلافات بين مرکز ملی تایید صلاحیت سازمان ملی استاندارد جمهوری اسلامی ایران و سرویس فدرال تایید صلاحیت فدراسیون روسیه منعقد شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: طبق تفاهم‌نامه میان ایران و روسیه در نظر داریم انطباق سازی استانداردهای ایران و روسیه را به انجام برسانیم.

نیره پیروزبخت گفت: طی این نشست سعی داشتیم در راستای تقویت روابط بین دو کشور و اجرای هرچه سریعتر تفاهم‌نامه صحبت کنیم.

وی افزود: در نظر داریم در این چنین نشست‌ها به انطباق استانداردهای دو کشور و رفع معضل تجاری میان ایران و روسیه بپردازیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران تصریح کرد: طبق این تفاهم‌نامه که با هدف انطباق استاندارد، میان دو کشور منعقد شده است؛ در مرزها برای صادرات کالا با مشکل قانونی مواجه نخواهیم شد.

پیروزبخت یادآور شد: یکی دیگر از اهداف این تفاهم‌نامه رفع معضل موجود در آزمایشگاه‌ها است که با تبادل اطلاعات دو کشور این مشکل برطرف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد تا اندازه‌شناسی و مقررات صادرات، واردات و آموزش طرفین مورد بررسی قرار گیرد تا همکاری قوی‌تری را در پیش گیریم.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در پایان تأکید کرد: فرهنگ سازمان ملی استاندارد کشور و مقررات فنی ایران و روسیه را به تبادل نظر و بحث گذاشتیم تا با مشترکات فرهنگی به نتایج مثبتی دست پیدا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار