طرح برخورد با خودروهای دودزا در کرج تشدید شد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کرج گفت: با توجه به بالارفتن آلایندگی هوا طرح تشدید برخورد با خودروها و موتورسیکلت های دودزا در این شهرستان اجرا شد.
کد خبر: ۶۵۳۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ 09 September 2018

سرهنگ حمدالله رحمتی پور افزود: پلیس راهنمایی ورانندگی کرج با توجه به پایین آمدن کیفیت هوا و ناسالم شدن آن برای افراد حساس اقدام به اجرای طرح تشدید برخورد با وسایل نقلیه آلاینده می کند.
وی اضافه کرد: طبق قانون، حرکت وسائط نقلیه دودزا اعم از خودرو و موتورسیکلت ممنوع بوده و این خودروها به پارکینگ منتقل می شوند.
وی تاکید کرد: با توجه به غلظت آلاینده ها در برخی شهرهای بزرگ کشور از جمله کرج این طرح به صورت ویژه اجرایی شده است.
رحمتی پور خاطرنشان کرد: پس از توقیف این خودروها،آنها پلاک تعمیرگاه می گیرند و باید نسبت به تعمیر و رفع آلایندگی اقدام کنند.
وی افزود: در 48 ساعت گذشته 230 دستگاه خودروی آلاینده در این شهرستان اعمال قانون شد و 8 دستگاه خودرو نیز به دلیل آلایندگی گسترده به تعمیرگاه منتقل شدند.
وی خاطرنشان کرد:رانندگانی که وسیله نقلیه آن ها دارای نقص فنی بوده و ایجاد آلودگی می کند سریعا نسبت به رفع آن اقدام کنند تا سبب افزایش آلودگی بیشتر نشود.
رحمتی پور بیان کرد: با توجه به وضعیت هوای کلانشهر کرج انتظار می رود شهروندان ضمن افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نسبت به انجام معاینه فنی خودروهای خود و رفع نواقص فنی آنها اقدام کنند.
وی افزود: اکنون 8 مرکز معاینه فنی خودرو در شهرستان کرج فعال است.
روزانه بیس از 2میلیون و 600 هزار تردد به طور متوسط در کلانشهر کرج انجام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار