435 روستایی البرز مهارت آموختند

مدیرکل آموزش فنی حرفه ای البرز گفت: ازابتدای سال جاری تاکنون 435 نفر از روستائیان و عشایر این استان آموزش های مهارتی فرا گرفتند.
کد خبر: ۶۵۴۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵ 12 September 2018

تقی غیاثی تبار افزود: این آموزش ها در قالب 30 دوره شامل پرورش زنبورعسل، پرورش قارچ خوراکی، پرورش گیاهان دارویی، زعفرانکاری، سرمه دوزی، خیاطی، قالی بافی و رایانه بوده است.
وی اضافه کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز در بخش آموزش به روستائیان و عشایر به تعهد آموزشی خود عمل کرده و با نیاز سنجی آمادگی لازم برای برگزاری دوره ها بر اساس نیاز جامعه روستایی و عشایری تا پایان سال جاری را دارد.
وی با اشاره به اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای و نقش مهارت آموزی در کاهش نرخ بیکاری در استان البرز به برنامه های آموزشی این اداره کل در بخش های مختلف اشاره کرد و خاطرنشان کرد: آموزش به روستائیان برای ترویج آموزش های مهارتی و ساماندهی مشاغل مناطق روستایی و عشایری توانایی ها و قابلیت های زیادی در بخش تولید دارد.
غیاثی تبار گفت: ارائه آموزش های مهارتی برای کمک به تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی موثر بوده که در صورت توانمندسازی روستاییان می توان نقش موثرتر و پررنگ تری در اقتصاد استانی و ملی داشت.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز، فقر مهارتی را یکی از معضلات کشور دانست و افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای این استان در سال جاری با کیفیت بخشی به آموزش ها و برنامه ریزی های دقیق در صدد پایین آوردن نرخ بیکاری و فقر مهارتی در استان با هماهنگی با استانداری و دستگاه های اجرایی ذی ربط پیش گام بوده است.
وی آموزش به روستائیان و عشایر را یکی دیگر از برنامه های آموزشی این اداره کل دانست و افزود با توجه به برتامه اشتغال روستائیان با مهارت آموز شدن روستائیان می توان از مهاجرت روستائیان به شهر ها جلو گیری کرد.
وی بیان کرد: ارتقاء توانمندی های روستائیان برای تولید محصول با کیفیت و ایجاد انگیزه در جوانان روستایی در حرکت
خود اشتغالی، خود کفایی و اشتغال مولد از دیگر مزایای آموزش مهارتی روستایی در استان البرز است.
استان البرز 277 روستا دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار