مازندران در کانون حوادث غیرمترقبه قرار دارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به اینکه مازندران به لحاظ برخورداری از عوارض جغرافیایی و کوهستان و دریا از استان‌های حادثه خیز به شمار می رود گفت: مازندران در کانون حوادث غیرمترقبه قرار دارد.
کد خبر: ۸۴۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷ 29 August 2015

به گزارش تابناک مازندران به نقل از تسنیم به روایت از روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران  مهدی ولی پور اظهار داشت: مازندران به لحاظ برخورداری از عوارض جغرافیایی و کوهستان و دریا از استان‌های حادثه خیز به شمار می رود, به گونه ای که اگر استان‌های مختلف  با 5 یا 6 نوع حادثه روبرو هستند، در مازندران با مجموعه ای از حوادث طبیعی نظیر زلزله، سیل، آتش سوزی جنگل و حوادث گمشدگی در جنگل، غرق شدگی در سواحل طولانی و سوانح متعدد جاده ای مواجه هستیم.

وی افزود: برای  مقابله با چنین شرایطی ضروری است شهروندان استان برای کاهش خسارات حوادث مزبور اصول آموزش‌های امدادی را فرا گیرند که مراکز جمعیت هلال احمر استان در تمامی شهرستان‌ها آماده ارائه آموزش‌های امدادی بصورت رایگان است.

ولی پوربا اشاره به اینکه مازندران در کانون حوادث غیرمترقبه قرار دارد, گفت: مازندران به لحاظ حادثه خیزی در هر سه نوع حوادث طبیعی، انسانی و کمپلکس از استان‌های حادثه خیز به شمار می رود.

وی با بیان اینکه از 35 نوع حادثه شناخته شده در کشور، 28 مورد آن در مازندران روی می‌دهد, تصریح کرد: با توجه به گستره حادثه خیزی استان از یک سو و جاذبه گردشگری آن و میزبانی مستمر مازندران از مسافریپان و گردشگران در فصول مختلف از سویی دیگر، باید گفت زیرساخت‌های امداد و نجات استان به منظور پاسخگویی به فوریت‌های امدادی کافی نیست.

ولی ‌پور با اشاره به اقدامات موثر انجام شده در سال‌های اخیر, گفت: با این وجود تقویت زیرساخت‌های امدادی استان از ضروریات است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران افزود: امدادگران و نجاتگران این جمعیت در پنج ماهه نخست امسال با اجرای3080 عملیات امداد و نجات خدمات مورد نیاز را به 20 هزار و 245 نفر از مصدومان و متاثرین از حوادث مختلف ارائه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار