همه چیز مهیاست ،صداقت لری استاندار ، غیرت کُردی نمایندگان و مدیریت جهادی نجفی سمنانی که می تواند نوید بخش فردایی زیبا برای جوانان آلامتو باشد اگر ما را چه به قیل و قال های فلسفی با استانی مملو از دردها و رنج ها ...!وقت تنگ است .
کد خبر: ۱۰۲۱۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳ 09 January 2022

تابناک ایلام ،علیرضا معراجی :: از پارک سراب، چشم در چشم استانداری تا پارک پلی پروپیلن، پشت به پشت شره زول راهی نیست، اگر: قدم ها را شتابان تر و گامها را بزرگتر و دست ها را در دست هم ...و البته از خر شیطان هم پیاده شویم.!

همه چیز مهیاست ،صداقت لری استاندار ، غیرت کُردی نمایندگان و مدیریت جهادی نجفی سمنانی که می تواند نوید بخش فردایی زیبا برای جوانان آلامتو باشد اگر ما را چه به قیل و قال های فلسفی با استانی مملو از دردها و رنج ها ...!وقت تنگ است .

هوا دلگیر و جوانان دلگیرتر ،بیایید آستین همت را بالا بزنید ..سگرمه ها را باز کنید ...و عقده ها را هم باز ...چرخ صنعت را به حرکت درآورید
با کمک بالادست، با تمام قدرت، تعامل و نه تقابل پایین دست را سامان ببخشید، که لایه های پایین جامعه، نفس هایشان به شماره افتاده است.!

رها کنید شیدا شدگانِ صندلی های چرخدار گریزان را، فرصت ها را مغتنم بشمارید و چالش ها را به چالش بکشید، که بخدا وقت تنگ است.

شاید در فرصتِ باقیمانده، لبخند ی بر لب جوان جویایِ کاری و یا نوعروسی، در شبِ حنابندانش بنشانید...
وگرنه فردا دیراست و شمائید و لعن و نفرین جوانان پیر شده ی غرور شکسته و دختران گیسو سپید کنج اتاق نشسته...!

نزدیک به ۷۰ درصد پروپیلن تولیدی در جهان به پلی پروپیلن تبدیل می شود. پلی پروپیلن به خاویار صنعت پتروشیمی مشهور است.

پروپیلن از نظر کمی پنج درصد محصولات پایه را در صنعت پتروشیمی به خود اختصاص داده که در مقایسه با نسبت ۱۸ درصدی عربستان، ۲۳ درصدی ایالات متحده و ۱۶ درصدی کشور چین و همچنین در مقایسه با ۱۷ درصد تولید میانگین کل محصولات پایه پتروشیمی در جهان، عدد کوچکی محسوب می شود.

تولید پروپیلن در ایران یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن، در حالی که تولید این محصول در عربستان نزدیک به ۸ میلیون تن، در ایالات متحده ۲۳ میلیون تن و در کشور چین ۳۹ میلیون تن می باشد و تولید جهانی پروپیلن بیش از ۱۴۰ میلیون تن است.

حالا اگر همان نسبت ها و درصدها برگردیم متوجه می شویم که تنها اندکی بیش از یک درصد از کل پروپیلن تولیدی در جهان در ایران تولید می‌شود.

ما زمانی می توانیم بگوییم که جایگاه نسبی خود را در محصولات پایه پتروشیمی جهان به دست آورده ایم که حداقل ۱۷ درصد از تولید هر یک از محصولات پایه پتروشیمی در جهان را در اختیار داشته باشیم.

زیرا یک موهبت طبیعی و استثنایی ۱۷ درصدی از تمامی ذخایر خام در دسترس هیدروکربوری جهان در اختیار ماست.

به نظر می رسد، هیچ هدف دیگری جز این نمی تواند هدف اولیه کسب سهم بازار مطلوب برای تولید محصولات پایه صنعت پتروشیمی ایران تعریف شود.

اگر به ایلام و روزهای پر هیاهوی انتخاباتش در تمام ادوار برگردیم، به زیباترین شعار نامزدها که ۱۱ درصد ذخایر گاز در ایلام وجود دارد، برمی خوریم.

مرد و مردانه یک درصد وقت را برای این ۱۱ درصد بگذارید. گرفتن صندلی برای آدمای تکراری را رها کنید.

راستی کدام نماینده پای صنعت پتروشیمی را به ایلام باز کرد؟ من می گویم هیچکدام
و شاید هم مرحوم «مهندس حسن بیگی» که نماینده ای واقعی بود، بدون اینکه هیچکدام از ما به او رأی داده باشیم./روحت شاد مرد بزرگ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار