کد خبر: ۱۰۲۵۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶ 29 January 2022

اداره کل استاندارد همدان در اطلاعیه ای از مهندسان ناظر، مجری و سازندگان ذیصلاح (حقیقی و حقوقی) عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان را الزام به استفاده از بتن آماده محصول کارخانه‌های تولیدی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد کرد.

به گزارش تابناک همدان، در متن این اطلاعیه آمده است: به استناد قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و استاندارد‌های اجباری مربوطه و قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آئین نامه اجرایی آن و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب ۱۳۸۷ و مصوبه هیات محترم وزیران با عنوان آئین نامه نظارت بر استاندارد‌های اجباری در مراحل تولید، توزیع و مصرف مصالح ساختمانی مورخ ۱۳۸۴/۱۲/۲۳ اهم الزامات ذیل درخصوص استفاده از بتن آماده تولید شده از واحد‌های دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد معتبر اعلام میگردد:

۱- سازندگان و مجریان ذیصلاح (حقیقی و حقوقی) صرفاً مجاز به استفاده از بتن واحد‌های تولیدی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد معتبر بوده و مصرف بتن آماده واحد‌های تولیدی فاقد پروانه کاربرد علامت استاندارد اکیداً ممنوع است.

۲- سازندگان و مجریان ذیصلاح (حقیقی و حقوقی) موظفند ضمن تهیه بتن آماده استاندارد از واحد‌های تولیدی ذیصلاح و دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد معتبر، گواهی تائیدیه استاندارد بتن آماده و تصویر پروانه کاربرد علامت استاندارد واحد تولید بتن آماده را نیز اخذ و پس از انطباق برگه اطلاعات پیمانه (برگه تحویل بتن آماده) با فاکتور فروش و مشخصات فنی بتن، نام یا نشان تجاری و شماره تلفن و آدرس واحد تولیدی ذیصلاح را به رویت و تائید مهندس ناظر رسانده و مدارک مذکور را به عنوان اسناد کارگاهی ضبط و نگهداری نماید.

۳- سازندگان و مجریان ذیصلاح (حقیقی و حقوقی) موظفند با در نظر گرفتن ساعت و زمان بارگیری و نیز فاصله مکانی محل کارگاه تولید بتن آماده تا محل پروژه (مطابق استاندارد ملّی ۶۰۴۴) زیر نظر مهندس ناظر، مدت زمان بارگیری تا تخلیه بتن آماده (با حفظ شرط کارآیی بتن) را بررسی و کنترل نمایند.

۴- تولید کنندگان بتن آماده باید تمام آزمون‌های الزامی استاندارد ملّی ۶۰۴۴ را انجام داده و پس از مقایسه نتایج با مشخصات تعیین شده در قرارداد منعقد شده بین تولید کننده و مشتری (خریدار)، مستند سازی‌های لازم را انجام داده و درصورت درخواست خریدار یک نسخه از آن را به خریدارتحویل دهد. نمونه برداری باید بر مبنای تواتر تعیین شده در استاندارد ملی ۶۰۴۴ باشد.

۵-مهندسین ناظر ساختمان جهت احراز اعتبار پروانه کاربرد علامت استاندارد واحد تولید بتن آماده را از طریق ارسال کد ۱۰ رقمی استاندارد فرآورده تولیدی مندرج دربرگه تحویل بتن آماده به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ و یا از طریق سامانه اینترنتی isom.gov.ir اقدام نمایند.

منبع: روابط عمومی اداره کل استاندارد استان همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار