رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت: میزان رشد اقتصادی استان در برنامه سال آینده ۷.۵ درصد طراحی شده و باید با برنامه ریزی محقق شود. مفید غلامی راد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به هدفگذاری و تحقق رشد هشت درصدی در سال آینده اظهار داشت: برای مازندران در این برنامه رشد ۷.۵ درصدی درنظر گرفته شده است و باید برای آن مکانیزم‌های اجرایی طراحی شود. وی با عنوان اینکه برای برنامه هفتم توسعه نیز باید سیاستگذاری دقیقی صورت گیرد، به وضعیت و ظرفیت‌های استان مازندران اشاره و اضافه کرد: در قانون برنامه توسعه سوم نظام درآمد هزینه طراحی شد که ساختار کلی حرکتی ما در مدیریت منابع و مصارف به شمار می‌رود. وی افزود: در این نظام قرار براین بود که برش‌های بخشی سیاست گذاری‌های ملی صورت گیرد و براساس مدل تمرکززدایی از نوع تقسیم، درآمدها مدیریت شود و پایداری منابع مورد توجه بوده است. غلامی راد کارآمدسازی مصارف را امری را مهم دانست و گفت: متأسفانه در برنامه فعالیت و عملیات، نظام درآمد هزینه‌ها به استان‌ها واگذار نشده است ودر بحث درآمدها، ابزار مدیریت منابع محقق نشده است و استان‌های نتوانستند اقدامات مناسبی را انجام دهند. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران یادآور شد: در نظام متمرکز برنامه ریزی و اداری باید به سمت تمرکززدایی پیش رویم و اختیارات از سطح ملی به منطقه‌ای تفویض شود. وی گفت: در مقوله اختیارات و قدرت، تجمیع اختیارات در ستاد وجود دارد که باید تفویض و تقسیم شود و نظام برنامه ریزی ما در گام دوم باید به سمت بخشی منطقه‌ای و تلفیقی پیش رود و برش‌های منطقه‌ای ابلاغ شود.
کد خبر: ۱۰۲۵۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹ 29 January 2022

به گزارش تابناک مازندران ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت: میزان رشد اقتصادی استان در برنامه سال آینده ۷.۵ درصد طراحی شده و باید با برنامه ریزی محقق شود.

مفید غلامی راد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به هدفگذاری و تحقق رشد هشت درصدی در سال آینده اظهار داشت: برای مازندران در این برنامه رشد ۷.۵ درصدی درنظر گرفته شده است و باید برای آن مکانیزم‌های اجرایی طراحی شود.

وی با عنوان اینکه برای برنامه هفتم توسعه نیز باید سیاستگذاری دقیقی صورت گیرد، به وضعیت و ظرفیت‌های استان مازندران اشاره و اضافه کرد: در قانون برنامه توسعه سوم نظام درآمد هزینه طراحی شد که ساختار کلی حرکتی ما در مدیریت منابع و مصارف به شمار می‌رود.

وی افزود: در این نظام قرار براین بود که برش‌های بخشی سیاست گذاری‌های ملی صورت گیرد و براساس مدل تمرکززدایی از نوع تقسیم، درآمدها مدیریت شود و پایداری منابع مورد توجه بوده است.

غلامی راد کارآمدسازی مصارف را امری را مهم دانست و گفت: متأسفانه در برنامه فعالیت و عملیات، نظام درآمد هزینه‌ها به استان‌ها واگذار نشده است ودر بحث درآمدها، ابزار مدیریت منابع محقق نشده است و استان‌های نتوانستند اقدامات مناسبی را انجام دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران یادآور شد: در نظام متمرکز برنامه ریزی و اداری باید به سمت تمرکززدایی پیش رویم و اختیارات از سطح ملی به منطقه‌ای تفویض شود.

وی گفت: در مقوله اختیارات و قدرت، تجمیع اختیارات در ستاد وجود دارد که باید تفویض و تقسیم شود و نظام برنامه ریزی ما در گام دوم باید به سمت بخشی منطقه‌ای و تلفیقی پیش رود و برش‌های منطقه‌ای ابلاغ شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار