رئیس سازمان جهادکشاورزی استان فارس گفت: برخی از مشکلات در استان فارس وجود دارد که نمی‌توان روغن نباتی را در آن انبار کرد از این رو مشکلاتی در این بخش وجود داشته است این درحالی است که در تلاش هستیم تا بتوان انبارهای ذخیره روغن نباتی در شیراز را ایجاد کرد.
کد خبر: ۱۰۲۷۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳ 06 February 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: مجتبی دهقان پور صبح یکشنبه در نشستی خبری در جمع خبرنگاران بیان کرد: ٧٧ طرح در دهه فجر امسال قرار است به بهره برداری برسد این در در حالی است که در حوزه عمرانی ١٠٠ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته شده و در حوزه اشتغالزایی نیز بالغ بر چهار شغل ایجاد خواهد شد.

وی افزود: ٣١٩ پروژه عمرانی در راستای سیستم‌های آبیاری نوین نیز در استان فارس اجرایی شده است این در حالی است که مجموع سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در استان فارس پنج درصد از سرمایه گذاری کشور است.

دهقان پور ادامه داد: در سال ١۴٠٠ شاهد تصویب ١۵۶ طرح در استان فارس بوده‌ایم که بالغ بر ۵٠٠ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار این طرح‌ها قرار گرفته است و بالغ بر ۶٣ طرح به صندوق کارآفرینی امید و سایر طرح‌ها نیز به بانک کشاورزی اختصاص یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس یادآور شد: مدیریت تولید از مزرعه تا سفره در اختیار وزارت کشاورزی قرار گرفته و تمامی اختیارات از سایر سازمان‌ها به این وزارتخانه منتقل شد و در استان فارس نیز تمامی نیروهای نظارتی در این بخش تحت اشراف سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفته‌اند.

او اظهار کرد: در قرارگاه امنیت غذایی با هم افزایی میان دستگاه‌های مختلف در تلاش هستیم که نسبت به کنترل و نظارت بر بازار و بهبود وضعیت تولید محصولات غذایی اقدام نمود این در حالی است که سیاست گذاری این قرارگاه بر تعیین اهداف آینده حوزه تولید موادغذایی است.

دهقانپور ادامه داد: استان فارس در سطح زیر کشت قراردادی دومین استان کشور بوده و بیش از ٣۵ هزار هکتار تحت پوشش کشت قراردادی است این در حالی است که تغییر الگوی کشت، توسعه زنجیره گیاهان دارویی و افزایش تولید گیاهان دارویی نیز یکی از اولویت‌هایی است که در فارس مدنظر است.

به گفته این مقام مسئول ٣٠ درصد از اراضی استان فارس به صورت دیم درحال کشت است و براساس برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده تا ١٠ تا ١۵ درصد تولیدات محصولات در دیم زارها افزایش یابد.

وی ادامه داد: برخی از مشکلات در استان فارس وجود دارد که نمی‌توان روغن نباتی را در آن انبار کرد از این رو مشکلاتی در این بخش وجود داشته است این درحالی است که در تلاش هستیم تا بتوان انبارهای ذخیره روغن نباتی در شیراز را ایجاد کرد.

دهقانپور افزود: این احتمال وجود داشت در حوزه روغن فارس دچار مشکلاتی شود این در حالی است که زیرساخت‌های لازم نیز در استان فارس برای نگهداری روغن موجود ندارد.

او یادآور شد: ٢۶۵ تن روغن خام وارد استان شده و کارخانه روغن نباتی در تلاش است تا مشکلات استان را برطرف کند این در حالی است که یک شرکت خارج از استان نیز وظیفه تأمین کمبود روغن استان را برعهده خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در خصوص سیل‌های اخیر در فارس نیز تصریح کرد: ارزیابی‌هایی صورت گرفته در خصوص خسارات سیل در فارس انجام شده و بر این اساس مشخص شده که یک هزار و ١۴۵ میلیارد تومان خسارت به استان وارد شد این در حالی است که استان توانست ٣٠۶ میلیارد تومان اعتبار برای استمهال وام‌ها و ۶٠٠ میلیارد تومان نیز اعتبار برای وام‌های ۴ درصدی دریافت کرده است.

به گفته این مقام مسئول تاکنون بیش از ١٢۶ واحد کشاورزی که راکد بوده اند به چرخه تولید بازگشته اند.

برچسب ها: شیراز ، انبار ، روغن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار