استاندار یزد گفت: بازگشایی مدارس و دانشگاه های استان یزد بر اساس دستورالعمل ستاد ملی خواهد بود اما همچنان باید تزریق واکسن و رعایت دستورالعمل های بهداشتی به صورت جدی دنبال شود.
کد خبر: ۱۰۳۶۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷ 29 March 2022

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی روز سه شنبه در نشست فوق العاده ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد افزود: متاسفانه تعطیلی واحدهای آموزشی باعث صدمات جبران ناپذیری به بحث آموزش و همچنین یادگیری دانش آموزان وارد کرده و پیگیری جدی در این زمینه مورد نیاز است.

وی ادامه داد: هم اکنون آموزش ها وضعیت مناسبی ندارد و آن گونه که باید اهداف آموزشی و تربیتی محقق نشده و لذا ستاد ملی مقابله با کرونا دستور به بازگشایی همه مدارس و دانشگاه ها را از ۱۴ فروردین ماه جاری صادر کرده است و در استان یزد نیز بر اساس این دستورالعمل اقدام خواهد شد.

استاندار یزد گفت: بازگشایی مدارس بر اساس دستورالعمل بهداشتی صفر هشت خواهد بود و دانشگاه‌ها نیز باید تمهیدات لازم را برای آموزش به صورت حضوری، اسکان و تغذیه داشته باشند و پس از ابلاغ دستورالعمل ها از مرکز بر اساس آن اقدامات لازم صورت گیرد.

فاطمی ادامه داد: مهم‌ترین مسئله ای که باید در راس همه فعالیت ها قرار گیرد همچنان تزریق واکسن است و با توجه به اینکه طبق اعلام وزارت بهداشت باید دز سوم نیز با جدیت پیگیری شود لذا همین روند را طی خواهیم کرد. همچنین تزریق واکسن در قشر دانش آموز باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون و طبق اعلام وزارت بهداشت سه شهرستان استان در وضعیت قرمز به سر می برند اظهار داشت: با توجه به جمعیت کم دربرخی از شهرستان ها گاها با ابتلای حتی یک تا دو نفر به کرونا نیز منطقه به رنگ قرمز کرونایی تبدیل می‌شود، که بعضا افراد هم غیر بومی هستند.

استاندار یزد گفت: بازگشایی مدارس طبق دستورالعمل صفر هشت انجام می‌شود که به صورت ۵۰ درصد ظرفیت کلاس خواهد بود و البته اگر آیین‌نامه جدیدی از ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام شود، توسط رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شده و و بازگشایی واحدهای آموزشی بر این اساس خواهد بود.

همچنین محمدکاظم رحیمی نژاد، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در این نشست گفت: آسیبی که از ناحیه برگزار نشدن کلاس های حضوری متوجه دانش آموزان می شود از سایر تبعات آن بیشتر است و لذا باید کلاس های درس در تمامی مقاطع با حضور دانش آموزان و فرهنگیان و با رعایت آیین نامه های بهداشتی برگزار شود.

همچنین احمد آخوندی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در این نشست اظهار داشت: از ۲۶ اسفندماه سال گذشته تا روز هشتم فروردین امسال تعداد ۶۸۱ هزار نفر از استان یزد بازدید کردند که دارای اقامت نیز بودند و از این تعداد ۶۲۰ هزار نفر در اقامتگاه ها و هتل ها، ۲۲ هزار نفر در خانه های مسافر و مابقی در بقاع متبرکه، حسینیه ها، مدارس و دیگر اماکن اسکان داده شدند.

در این نشست روسای دانشگاه های استان و همچنین مدیران دانشگاه علوم پزشکی یزد و تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی نیز مواردی را بیان کرده و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

منبع: ايرنا
برچسب ها: استاندار ، آموزش ، مدارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار