فرماندار جوانرود آبرسانی به شهر و روستا‌ها و ایجاد زیرساخت‌های توسعه‌ای را از نیاز‌های اصلی این شهرستان دانست و گفت: رفع مشکلات شهرستان جوانرود در حوزه‌های مختلف به نگاه ویژه دولت نیاز دارد.
کد خبر: ۱۰۵۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴ 17 July 2022

ه گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا«سعدی نقشبندی»  افزود: نبود منابع آبی و کمبود آب شرب، گشایش مرز دوروله، خشکسالی و تاثیر آن بر باغات، مهاجرت بی‌رویه روستائیان به شهر، بیکاری، بافت‌های فرسوده، کمبود سرانه فضای آموزشی، وضعیت نامناسب راه‌های مواصلاتی، زیر ساخت‌های شهر صنعتی، کشتارگاه صنعتی از عمده مشکلات این شهرستان است.

وی کمبود آب شرب را از مهمترین مشکلات شهرستان جوانرود عنوان کرد و اظهار داشت: بایستی به صورت کوتاه مدت از طریق روستای «نوئل» به فکر تامین آب شرب و پیگیر سد نوئل که مطالعات آن انجام شده، باشیم.

فرماندار جوانرود در ادامه به تکمیل تصفیه خانه شهر جوانرود اشاره کرد و گفت: احداث این پروژه که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اگر به سرانجام برسد ۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی پایین دست را احیا خواهد کرد.

نقشبندی به کمبود سرانه آموزشی اشاره کرد و توضیح داد: اکثر مدارس شهرستان جوانرود ۲ شیفته است که باید از ظرفیت خیرین و نوسازی در کنار آن برای توسعه فضای آموزشی استفاده کنیم.

وی افزود: وضعیت راه‌های مواصلاتی و آمار سوانح جاده‌ای نگران کننده است که تسریع در احداث این راه‌ها از سوی راه و شهرسازی یک ضرورت است.

فرماندار جوانرود یادآور شد: خشکسالی هزار هکتار از باغات، پسماند شهری، کشتارگاه صنعتی و گشایش مرز دروله از دیگر مشکلات شهرستان جوانرود است که نیاز به توجه ویژه دولتمردان دارد.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار