رئیس سازمان انرژی اتمی در سفر به خنداب گفت: در قانون بودجه موضوع برق هسته‌ای را پیش‌بینی کردیم وتولید ۱۰ هزار مگاوات برق جدید در کشور برنامه ریزی شده است.
کد خبر: ۱۰۵۷۵۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵ 22 July 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، محمد اسلامی در جریان سفر به شهرستان خنداب و در بازدید از این شهرستان افزود: یکی از برنامه‌هایی که در سازمان انرژی اتمی در دست اجرا داریم پروژه خنداب است که طرح‌های توسعه را آغاز کردیم و همچنین تکمیل طرح‌های نیمه تمام با یک وضعیت مطلوبی در دست اقدام و پیگیری قرار دارد.
اسلامی با اشاره به ضرورت تولید برق اتمی افزود: به لطف الهی و به کمک نمایندگان مجلس در قانون بودجه موضوع مهم برق هسته‌ای را پیش‌بینی کردیم و ۱۰ هزار مگاوات برق جدید در کشور در دست برنامه ریزی قرار دارد.
معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: در حال حاضر نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی بوشهر به عنوان یک انرژی پاک بدون آلایندگی و برق پایدار توانسته به صورت شبانه روز ۱۰۲۵ مگاوات برق را تولید و وارد شبکه توزیع کند که در راستای تنظیم بار شبکه موثر واقع شده است.
اسلامی اضافه کرد: برنامه‌های اجرایی واحد‌های ۲ و ۳ بوشهر را در عرض چند ماه گذشته بعد از سفر رئیس جمهور به استان بوشهر و تاکیداتی که شده شتاب دادیم و طرح وضعیت متفاوتی پیدا کرده که امید می رود سرفصل‌های دیگر که مؤثر است را بتوانیم فعال کنیم و پیشرفت بیشتری داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار